4806
Sök

Någon med erfarenhet av "MDS X-ite X1"-slutsteget?

Montör
665 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
#1
Som topic. Detta steg såg jag en reklam för här på gorg, och tyckte att "premiärpriset" på 850kr lät riktigt prisvärt. behöver byta ut mitt nuvarande slutsteg nämligen. Jag är inte ute efter några supergrejer, bara ett steg som kan driva min enkla 10" Mutant-baslåda (som jag tror är någon ganska rejäl historia visserligen) med gott tryck.

http://www.mds.se/sv/product/16673/MDS- … -monoblock

Vad tror ni? Finns det något annat steg som kan konkurrera med detta till det priset?

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

R1 driver!
5 128 Inlägg
24 april 2011
#2
Bättre att lägga dom pengarna på ett begagnat steg, då får du mer för pengarna


5 852 Inlägg
24 april 2011
#3
Ta gärna reda på först vad det är för låda eller vad det är för bas/basar så är det lättare att ge en rekomendation.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Montör
665 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#4
tujbo skrev:
Ta gärna reda på först vad det är för låda eller vad det är för bas/basar så är det lättare att ge en rekomendation.

Ok. Här är lådan. Det är en aktiv låda, men steget är dött och förbikopplat:

http://www.thebassbin.co.uk/product.php?id=4139

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

5 852 Inlägg
25 april 2011
#5
Finns ju steg att köpa så du kan byta ut det från andra leverantörer än mutant. Exempelvis DLS och Hollywood

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Montör
665 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#6
Jovisst, men jag vill inte använda det integrerade steget. Kabel är redan urdraget och jag har kört med ett MDS GP3 ett bra tag, men det har gett upp.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

5 852 Inlägg
25 april 2011
#7
Okej, då var det ju lite värre.

Vill du köra på externt steg så är det viktigt att kolla upp vad det är för ohm på lådan innan du köper ett steg så du inte får samma problem igen.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök