4807
Sök

Basarna går för fullt å tjuter i högtalarna inne i bilen.

1 813 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#21
har rivit ner allt idag å kollat vart enda sladd allt verkar vara i gott skit. men ljudet funkar ändå inte.
såg att minus å plus kablen går över varandra spelar det någon roll ?? kan det vara så att det e därför den skickar fel singnaler efter som dom ligger över varandra ?

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 813 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#22
någon som vet hur man ska koppla allt nu i min bil ? smile

har 2 st steg ett te basen SSL 5000W
och ett 800W te allt inne i bilen.
1 kondensator
pluskabel och jord e draget.
vill inte tänka på hur det var kopplat så slet ut allt bara.
sen e där lampor i baslådan som ska kopplas in oxå + R - så tre sladdar dit så det e ju bara dra från steget te inne högtalarna så man får allt rätt smile

men hur ska ja koppla för att båda stegen ska funka ?
har 2st RCA kablar från stereon asså 4 kablar 2 te vart steg.

måste göra något blev dum av hur han dragit alla kablar å blandat ihop allt.
men ja har inte gjort något utav jord och plus kabel som korsar varandra lite här å där kan det ha med strömen att göra som gjorde att det pep och att ja fick plus på RCA kablarna ?? att det blev någon rundgång med ström ? :S

Åk före du så väntar jag på dig där..!

DLS
1 147 Inlägg
26 april 2011
#23
Remote kan du dra mellan stegen. 2 rca, menar du ett par? Skaffa en Y-splitt.

3 187 Inlägg
26 april 2011
#24
dj_padde skrev:
någon som vet hur man ska koppla allt nu i min bil ? smile

har 2 st steg ett te basen SSL 5000W
och ett 800W te allt inne i bilen.
1 kondensator
pluskabel och jord e draget.
vill inte tänka på hur det var kopplat så slet ut allt bara.
sen e där lampor i baslådan som ska kopplas in oxå + R - så tre sladdar dit så det e ju bara dra från steget te inne högtalarna så man får allt rätt smile

men hur ska ja koppla för att båda stegen ska funka ?
har 2st RCA kablar från stereon asså 4 kablar 2 te vart steg.

måste göra något blev dum av hur han dragit alla kablar å blandat ihop allt.
men ja har inte gjort något utav jord och plus kabel som korsar varandra lite här å där kan det ha med strömen att göra som gjorde att det pep och att ja fick plus på RCA kablarna ?? att det blev någon rundgång med ström ? :S

att plus och minus kabeln korsar varandra spelar ingen roll.
har du två steg till basen? link bara eller?
är det ett 4 kanals steg som driver alla högtalarna i bilen? vad är det för steg, märke modell?


1 813 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#25
1 steg som driver 2st 12" basar märket på steget e SSL
det andra steget som driver diskanter osv inne i bilen e ett denwer 800w tror ja det heter. skit steg men duger te att driva sånt iaf smile

efter som ja inte hittar något fel när det tjuter så tror ja det e förra ägarens sladd dragning som e lite skum så vill göra om å göra rätt å göra snyggt smile

men vill inte titta på hur han hade kopplat å lära mig efter det för då e det fel direkt !

Åk före du så väntar jag på dig där..!

3 187 Inlägg
26 april 2011
#26
huntelaar skrev:
Remote kan du dra mellan stegen. 2 rca, menar du ett par? Skaffa en Y-splitt.

22 rca alltså 4 kablar"

då menar han troligtvis 2 par wink


3 187 Inlägg
26 april 2011
#27
dj_padde skrev:
1 steg som driver 2st 12" basar märket på steget e SSL
det andra steget som driver diskanter osv inne i bilen e ett denwer 800w tror ja det heter. skit steg men duger te att driva sånt iaf smile

efter som ja inte hittar något fel när det tjuter så tror ja det e förra ägarens sladd dragning som e lite skum så vill göra om å göra rätt å göra snyggt smile

men vill inte titta på hur han hade kopplat å lära mig efter det för då e det fel direkt !

att du har ett denver steg säger mig att de är där felet ligger... extremt skit steg har hört detta fenomen innan. testa och koppla in (om du vill) finns felet kvar byt steg!
för att nytja alla kanaler på det steget måste de ha 2 st par rca kablar så du måste alltså splitta en kbael bak vid det steget.
den andra rca drar du bara till monosteget.


1 813 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#28
har 2 par som sagt från stereon bak. 1 för bas 1 för diskant osv.
får ljud te denver steget diskant å så men visst det e ett pipande ljud men höjer man lite så hör man inte men byter du tex låt så låter det jävla ljudet )=
bassteget spelar inte alls förutom om ja sätter RCA kablen framme vid stereon mot en jordning då låter basarna men kan inte spela det te stereon då låter basarna lika dant som ja har dom mot en jordning ..
stereon funkar för ja har provat en annan å då funkar det inte heller. men det konstiga e att har ja inte stereon i monterad lr i kopplad i bilen alls. så låter det ur diskanterna ändå och basen hoppar som fan om rca kablen nuddar jord.. något måste ju vara fruktansvärt fel ???
ska vara tyst i högtalare om där inte finns en stereo ju ??

allt ljud i bilen e kopplade te slutstegen så inget e kopplat te stereon förutom remot RCA plus å minus å minnes kablen te tändningen. annars e allt kopplat te dom 2 steg ja har ...


ja e ingen ljudbyggare men fattar att detta e inte rätt :S
funkade hur bra som helst te helgen som var. för ja kopplade ur min baslåda plus å minus sladden lyfte ur baslådan och fixade min tankamatur. sen när det var klart koppla ja in basen igen på exakt samma vis som det satt å efter det så har det blivit som det har blivit nu )= har inte rört några sladdar te bas lr steg lr stereo när detta kom )= fast såg på båda RCA kablarna så har dom varit klämda under baksättet men dom ser hela ut men man ser att dom varit klämda ganska hårt. typ som man har klippt i dom lr vad man ska säga men inte kommit igenom så det har blivit mos bara. kan det ha med det att göra så det e bara att byta RCA kablar ? att dom gör så det blir ström lr något missljud nu efter som kablarna e svaga just där ? dom ligger ju under baksättet och där går ju en hel del kablar som te tankamaturen all el bakot å dom ligger rätt över det ! kan det vara det som spökar så det blir singnaler från allt som går där in i RCA kablarna därför ja inte behöver stereo för att få ljud i högtalarna ?

Åk före du så väntar jag på dig där..!


Sök