26 april 2011
Trådstartare
har 2 par som sagt från stereon bak. 1 för bas 1 för diskant osv.
får ljud te denver steget diskant å så men visst det e ett pipande ljud men höjer man lite så hör man inte men byter du tex låt så låter det jävla ljudet )=
bassteget spelar inte alls förutom om ja sätter RCA kablen framme vid stereon mot en jordning då låter basarna men kan inte spela det te stereon då låter basarna lika dant som ja har dom mot en jordning ..
stereon funkar för ja har provat en annan å då funkar det inte heller. men det konstiga e att har ja inte stereon i monterad lr i kopplad i bilen alls. så låter det ur diskanterna ändå och basen hoppar som fan om rca kablen nuddar jord.. något måste ju vara fruktansvärt fel ???
ska vara tyst i högtalare om där inte finns en stereo ju ??
allt ljud i bilen e kopplade te slutstegen så inget e kopplat te stereon förutom remot RCA plus å minus å minnes kablen te tändningen. annars e allt kopplat te dom 2 steg ja har ...
ja e ingen ljudbyggare men fattar att detta e inte rätt :S
funkade hur bra som helst te helgen som var. för ja kopplade ur min baslåda plus å minus sladden lyfte ur baslådan och fixade min tankamatur. sen när det var klart koppla ja in basen igen på exakt samma vis som det satt å efter det så har det blivit som det har blivit nu )= har inte rört några sladdar te bas lr steg lr stereo när detta kom )= fast såg på båda RCA kablarna så har dom varit klämda under baksättet men dom ser hela ut men man ser att dom varit klämda ganska hårt. typ som man har klippt i dom lr vad man ska säga men inte kommit igenom så det har blivit mos bara. kan det ha med det att göra så det e bara att byta RCA kablar ? att dom gör så det blir ström lr något missljud nu efter som kablarna e svaga just där ? dom ligger ju under baksättet och där går ju en hel del kablar som te tankamaturen all el bakot å dom ligger rätt över det ! kan det vara det som spökar så det blir singnaler från allt som går där in i RCA kablarna därför ja inte behöver stereo för att få ljud i högtalarna ?
Åk före du så väntar jag på dig där..!