Inkoppling av USA blinkers Saab 9000 CSE -94

Poppsey
26 april 2011 · 479 Inlägg

Tjenare big_smile!!

Tänkte koppla så att mina blinkers lampor lyser hela tiden aka usa look.
Någon som har en bra idé hur man gör? Lamp sockeln är 2 polig dvs + & - smile

Tack för alla svar som är till hjälp !

// J

I´m living my life a quarter mile at the time!
DouZter
26 april 2011 · 244 Inlägg

Först får du införskaffa en 3 polig lamp sockel. exempelvis från 740 om dessa passa på din Saab. Sen en 2 polig blinkers lampa, sedan är det bara att dra en kabel från empelvis parkeringsljus eller dimljus.

Volvo V70 2.5T "Blixten" (2005)
Melin Trafikledare
26 april 2011 · 563 Inlägg

Eller så kan du klippa minus kabeln på blinkerslampan och koppla på den på plusmatningen från positionsljuset. Visserligen blinkar det inte i takt med dom andra blinkersena på bilen, men det blinkar!

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Aaqsuel
26 april 2011 · 7 Inlägg

Ta sockeln från ett bakljus. Koppla Parkeringsljus på motsvarande kontakter för bakljuset som lyser konstant. Sen koppla blinkersen till bromsljuset som lyser lite starkare smile Har funderat på det i min med wink lycka till smile

tjoen Lastbilschaufför
26 april 2011 · 100 Inlägg

Borra ett hål på baksidan av blinkersen. I med en lamphållare och dit med en orange 5w Har gjort så på många bilar ex. Min saab 9000 cde och mercedes w124.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/32246/817131_ffm7w7.jpg

https://www1.garaget.org/archive/33/32246/197359/197359-2232481.jpg



Original blinkerslampa behåller du orörd. Ett tips är en särskild knapp eller koppla 5w på dimljusen (Ordningsmakten brukar inte gilla orange glödning i blinkersglasen).
På saaben finns det än rund markering i plasten att borra efter.Tror det satt en lampa där i original på USA Exportbilarna ,men jag är inte säker.Det blir iallafall snyggt när det lyser längst ut som på min 9000. (Se bilden)
Lycka till Mvh Tjoen. smile

Vad är det för fel på plåtfälgar!
Poppsey
27 april 2011 · 479 Inlägg

Okaj! Tack för alla svaren! Jag ska prova detta ni har skrivit big_smile
Men jag har tänkt koppla de till en knapp för de blir enklast big_smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang