3584
Sök

Lacka bromstrummor

killercow
29 april 2011
Trådstartare
Då jag har trummor bak så funderar jag på att lacka dessa. Nån som har gjort detta? ser det dumt ut?

Vad bör man använda för färg?

Tänkte oxå vara lat å måla oken fram utan att ta bort dom. måla med pensel. Blir det bra "godkännt" resultat eller bör jag plocka ner dom å sprutmåla för att det inte ska se för djävligt ut?

642 Inlägg
29 april 2011
Mina bromstrummor bak på Golfen är lackade, slipa ner, lägg på en värmetålig grundfärg och sedan en värmetålig vanlig färg, bromsokslack fungerar finemang eller Hammarlack.

Ska du inte ha en utställningsbil så duger det utmärkt att lackera bromsoken på plats, samma som ovan så gäller det att slipa ner och sen brukar det finnas olika kit där slipborste, grundfärg och bromsoklack medföljer i samma paket. Lacka dock inte över nipplar och fästskruvar/bultar/muttrar då det blir ett rent h*lvete att få loss dem sen när färgen torkat.

180 Inlägg
29 april 2011
Jag slipade av det värsta av rosten på mina bromstrummor o sen lackade jag direkt på det med hammarlack, jag bör nog måla en gång till tycker jag det ser ut som, går inte åt några större mängder så en liten burk räcker. Dock gjorde jag ju världens misstag när jag fick för mig att lacka bultskallarna som hjulet sitter fast med, ser kattskit ut just nu. Målade allt utom ytan där fälgen ligger emot bromstrumman, kolla innan du tar bort fälgen vart fälgen ligger, jag har missat typ en millimeter på ena sidan vilket resulterade i en svart rand typ

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

Sök