3986
Sök

Volvo 740 B230f problem.

3 182 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
vet ej vad det kan vara men när man åker med bilen så känner man att den går orent men inte när man står på tomgång förutom att tomgången går upp o ner ibland, har bytt det mesta på bilen nu, och nu har jag slut på ider  på vart felet kan vara. här kommer en lista på vad som är gjort.

kamremskitt, ny sörvad, nytt bensinfilter, grenrörspackning och insugspackning, spjälhuset rengjort och ny packning där, vevhusventen rengjord, kollat felkoder + att jag har nollat dom  ( visar inga nu), helt nytt avgas från grenröret men inte katten o lambdan, alla vacumslangar och anslutningar kollade( inget fel), vattenpumpen och termostaten bytt. tomgångsmotorn är rengjord den med.

sen så tickar det en del om ventilerna om det har med saken att göra vet jag inte men det kanske nån annan vet.

bilen känns rätt slö men kopplingen är nästan slut så det är gö rätt svårt att veta.
kopplingen kommer bytas inom sin tid.

kan någon vara snäll och hjälpa till blir fan galen på denna bil snart.

bilen är lätt startad och har varit det hela vinter trots det som är.
Senast redigerat av pukan2 (29 april 2011)

3 182 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
verkligen ingen som vet vad det kan vara.

871 Inlägg
29 april 2011
kollat felkoder?

Forummoderator
26 618 Inlägg
29 april 2011
Bytt tändstift?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 182 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
beckstroem skrev:
kollat felkoder?

finns inga samt nollade.

3 182 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Bytt tändstift?

dom är nya ngk v line.

Forummoderator
26 618 Inlägg
29 april 2011
Säker på att kamremmen inte sitter en kugg fel?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 182 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Säker på att kamremmen inte sitter en kugg fel?

den sitter rätt och är bytt för några dagar sedan.

3 182 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
ja detta är gö helt värdelöst har nu hittat felet och när vi böt kamremem så tog polaren bort 1a tändstiftet och har nog troligen tappat det så den lilla hatten har blivit böjd samt att kabeln satt dåligt, så nu går den rent igen.

1 problem löst.

nu till problem 2.

avgaset efter katt är nytt sedan 6mån när jag köpte den, så läkte den från främre röret detta är bytt katten o lambdan är hel o fin. men en då när jag kör med bilen så hör man klart o tydligt ett avgasläk, grenrörspackningen är ny den med. fattar inte vart fan det kommer ifrån.

har märkt att v kudden är dålig samt motorkuddarna kan detta göra att det på nått sätt får avgaset att glida isär när man påfrästar motorn.

Sök