Litet hål i en drivaxeldamask?

AIC
11 maj 2011 · 185 Inlägg

Har tydligen ett litet hål i en av mina drivaxeldamasker. Jag har bakhjulsdrift. Killern i verkstaden tyckte att det inte var jätteakut men att man borde nog göra något åt saken framöver. Hade det inte varit för att de begär 5000 kr för jobbet så hade det redan varit gjort. Men jag undrar om det finns något sätt att "lappa" eller laga den befintliga? Vulktejp, smälta plasten, limma!? Funkar någon metod? Tacksam för svar!

AnesN Bilmekaniker
11 maj 2011 · 805 Inlägg

är det ett litet hål så tvivlar jag starkt på att det gör något sålänge det inte är ett hål på 5cm..

JE
11 maj 2011 · 227 Inlägg

Vad är det för bil? Byt det själv annars, inte så svårt om man har lite koll...

Dum spiro, spero...
Nissan 200sx s13 "Ozunu" (1992)
BMW E36 325i "BabyBlåBär" (1991)
AIC
11 maj 2011 · 185 Inlägg

Det är en IS200, Lexus. Hade säkert kunnat om jag hade haft verktyg/verkstad...

Busgrabb Rejsa ?
11 maj 2011 · 2 959 Inlägg

Ett litet hål kan man tvätta rent och sätta en liten dutt med silicon eller liknande i, brukar funka prima.

Autotech
BMW 335D (2008)
te_wik Forummoderator
11 maj 2011 · 12 813 Inlägg

Busgrabb skrev:
Ett litet hål kan man tvätta rent och sätta en liten dutt med silicon eller liknande i, brukar funka prima.

Funkar ju kanon så länge det inte redan är vatten eller annat i fettet inuti damasken.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (11 maj 2011)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
P-H-G Utbildad proffsamatör
11 maj 2011 · 782 Inlägg

te_wik skrev:

Busgrabb skrev:
Ett litet hål kan man tvätta rent och sätta en liten dutt med silicon eller liknande i, brukar funka prima.

Funkar ju kanon så länge det inte redan är vatten eller annat i fettet inuti damasken.

Mvh Tommy

Precis... byt damasken och fettet innan knuten går... då blir det dyrare!

Senast redigerat av PointMan (11 maj 2011)

KHRacing
11 maj 2011 ·

5000 kr för att byta en damask på en bakre drivaxel..   guld ?

skaffa damasken o kom hit så byter jag den på 30-45min för en 500dring typ

Senast redigerat av KHRacing (11 maj 2011)

Busgrabb Rejsa ?
11 maj 2011 · 2 959 Inlägg

te_wik skrev:

Busgrabb skrev:
Ett litet hål kan man tvätta rent och sätta en liten dutt med silicon eller liknande i, brukar funka prima.

Funkar ju kanon så länge det inte redan är vatten eller annat i fettet inuti damasken.



Mvh Tommy

Sålänge det är torrt och rent på utsidan så håller siliconet tätt mot fettet på insidan.

Autotech
BMW 335D (2008)
te_wik Forummoderator
11 maj 2011 · 12 813 Inlägg

Busgrabb skrev:

te_wik skrev:

Busgrabb skrev:
Ett litet hål kan man tvätta rent och sätta en liten dutt med silicon eller liknande i, brukar funka prima.

Funkar ju kanon så länge det inte redan är vatten eller annat i fettet inuti damasken.



Mvh Tommy

Sålänge det är torrt och rent på utsidan så håller siliconet tätt mot fettet på insidan.

Ja, men inte det jag menade. Har det kommit in vatten eller annat smuts i knuten försämrar det knutens livslängd.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Busgrabb Rejsa ?
11 maj 2011 · 2 959 Inlägg

te_wik skrev:

Busgrabb skrev:

te_wik skrev:

Funkar ju kanon så länge det inte redan är vatten eller annat i fettet inuti damasken.



Mvh Tommy

Sålänge det är torrt och rent på utsidan så håller siliconet tätt mot fettet på insidan.

Ja, men inte det jag menade. Har det kommit in vatten eller annat smuts i knuten försämrar det knutens livslängd.



Mvh Tommy

Ahaa jo sant men ofta ligger fettet runt hålet och täpper till hyffsat så har man inte kört runt med hål i damasken länge så är det troligen lugt att täta den men iofs...hade det varit min så hade jag bytt den.

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang