6632
Sök

Film: Första uppstarten av nya C/Altered bilen.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare

Ljudet blev lite förvrängt då min kamera [EOS 500D] kunde inte registrera ljudet nog bra, då det var högt nog att skallra om allting i närheten. Fick dessutom slut batteri, så det blev lite kort.

För det andra så kan jag ju tillägga att maskinen, trots blivit byggd för nästan 10 år sedan, går helt felfritt och som en dröm. Smallblock sugmotor på över 900hk utan lustgas, dvs 100% N/A.

Kommer att köra första repan om några veckor troligen, i Fällfors. Motorn har tidigare gått 7.58 @ 181mph i USA, monterad i en 1066 kilos Pro Truck.

Altered bilen väger 736 kilo med förare, tankad och klar. Om vi nu kör snabbare än 7.56 i C/Altered så slår vi Europa rekord i klassen, så oddsen ligger bra till. smile

Detta är mer utav en teaser än något annat, så se fram emot mer, för det kommer!

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

TBM NINJA
917 Inlägg
14 maj 2011
Najs!

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
henke_92 skrev:
Najs!

Tackar tackar!

Med tanke på att motorn är 10 år gammal så går den otroligt bra, som ny. Otrolig byggkvalitét.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Sök