Nej, kanske inte. Men när krocken skedde så satt det inget trimchip i bränsleboxen, då jag höll på o testade skillnaden på bränsleförbrukningen, det sätte jag tillbaks några dagar efter krocken..
Men det är ju ändå inte körförbud på bilen och beror väl lite på vad det är för sorts fel oxå.
Felet var ändå åtgärdat och efterkontroll var bokad 2/5.
Men aldrig hört talas om nån som åkt dit för att ha kört en bil med anmärkning på SBP.
te_wik skrev:
Ojojoj, inte smart att skriva att det sitter chip osv i bilen! Om bolaget får syn på tråden kan dom neka dig all ersättning.
Sen tycker jag att du bara har tur som får ut något, med tanke på att din sambo körde omkring i bilen med en 2a från besiktningen.
Då tänker jag på detta som står på baksidan av besiktningsprotokollet, eller var hon påväg till/från verkstan? ;
Vad innebär efterkontroll?Felen ska åtgärdas snarast. Fordonet får inte brukas mer än vad som är nödvändigt för att felen ska kunna åtgärdas. Fordonet måste genomgå en ny besiktning senast de datum som angivits i rutan för besiktningsresultat på protokollet.
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2Vanligt att folk tror "jag får ju iaf köra en månad..." men så är inte fallet.
Trist dock det inträffade, skönt att höra att det inte blev några personskador.
Mvh Tommy
De ersätter ändå inte extrautrustning..
Dom betalar för bilen i originalskick och det är vad de får.
Stereon osv tillhör inte originalutrustningen, men lägger de på ett gäng tusenlappar så kan de få med den oxå. Annars får de nöja sig med originalbandspelaren.
De har inte ens sett min bil, enda som sett den är bilplåt firman som gjorde skadebesiktningen och enda han kollade var skadan, brydde sig inte om att kolla invändigt eller bilens helhet.
Frågade bara om den hade AC, annars var det inget snack om utrustning osv.
killercow skrev:
Kolla med FB innan du plockar bort saker från bilen, vad du får ta och inte får ta. dom betalar ju för bilen som den var när den undersöktes. Inte du som skrotar den. Utan dom som köper den av dej, sen väljer dom om den skall skrotas eller säljas vidare. i 99% av fallen går bilarna vidare till en skrot eller liknande.
Men dom köper bilen av dej i det skicket som är. Lite som att du skulle sälja bilen via internet. å köparen betalar innan han hämtat. sen när han hämtar så fattas saker på bilen som fanns i annons och köpekontraktet. blir ju lite bedrägeri då. samma sak här