Tjolahoppsan!
Nu är det så att jag har det stora högtalarpaketet med inbyggt slutsteg under passagerarstolen. Och jag undrar nu således vad detta steg kan ge för watt (rms) till högtalarna i dörrarna som för övrigt spelade ganska bra.
Jag bytte ut dem mot panasonic CJ-A1723N 160w peak input power fullregisterhögtalare och nu undrar jag lite också vad dessa kan ge i RMS watt om det nu kanske är 60-70rms? Det skall tilläggas att de inte finns att få tag på i sverige, köpte de billigt på mds

^^ 1300kr för 2 par.
Och stereon jag har är en dubbeldin JVC som lyfte ljudet ett stort snäpp när jag bytte ut den gamla som hade cd-växlare och grejer.
Själva ljudet blev det inte så stor skillnad på, det blev mycket luftigare och klarare ljud såklart, men nästan ingen skillnad i bas (beror det på steget?) jag har tejpat en del med vävtejp och ljuddämpningsmattor men det blir inte riktigt bra bas, får nog dämpa mer xD
Och därför undrar jag om jag kanske behöver ett 4-kanals steg istället för det som är inbyggt

man får tänka på att grejerna ändå är 12år gamla

Jag funderade på detta då min budget är ganska låg för tillfället
https://www.blekingebilradio.se/product … ory_id=184Sen hur man enklast drar nya kablar tänkte om det blir nytt steg 2.5mm2 kablar till alla högtalare ifrån det steget jag nämnde ovan.
Någon som har lite info till mig

^^