3247
Sök

Orkar inte generatorn med???

3 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Jag har en 50x4 stereo med 2 6x9:or slutsteg med två 12:or.
när jag spelar på bra med grejorna så drar batteriet ur trots jag åker. orkar inte en orginal generator med ljudet eller kan det vara batteriet som börjar bli dåligt? när jag inte spelar så laddar den i batteriet.

3 187 Inlägg
12 maj 2011
BennyBenskydd skrev:
Jag har en 50x4 stereo med 2 6x9:or slutsteg med två 12:or.
när jag spelar på bra med grejorna så drar batteriet ur trots jag åker. orkar inte en orginal generator med ljudet eller kan det vara batteriet som börjar bli dåligt? när jag inte spelar så laddar den i batteriet.

vad händer lite mer exakt, dör bilen när du spelar eller dör steget?
sen vad är de för grejer du har i bilen?
har du mätt upp generatorn så den är frisk?

Forummoderator
26 552 Inlägg
12 maj 2011
Hur mår kablarna mellan batteriet och generatorn?
Och jordkabeln mellan batteriet och karossen?

Vad för bil? Miltal? Årtal?
Batteriets skick? År?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
tack för svaren men det löste sig....fråga mig inte va de va för fel då min bror fixa till det åt mig. det va nått med generatorn

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 maj 2011
BennyBenskydd skrev:
tack för svaren men det löste sig....fråga mig inte va de va för fel då min bror fixa till det åt mig. det va nått med generatorn

Kassa kol eller dålig kontakt på kablarna skulle jag tro....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

750 Inlägg
16 maj 2011
lånar tråden lite, jag har en saab 9-3 SE 2,0t -98, som jag håller på att bygga ljud i, jag kommer att ha 3-4 st extrabatterier (banner running bull 95ah)... Nu till min fråga, kommer generatorn att okra ladda mina extra batterier+startbatteriet ? smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

21 761 Inlägg
16 maj 2011
Den borde kunna underhållsladda batterierna, men drar du ur de extra batterierna en hel del så kommer generatorn att få jobba ruskigt hårt under lång tid. Risk för överbelastning finns då. Jag anser att man ska ladda upp batterierna med en batteriladdare när de har blivit mycket urladdade, då kan generatorn sedan sköta om underhållsladdning vid körning. smile

750 Inlägg
16 maj 2011
Drönirettab skrev:
Den borde kunna underhållsladda batterierna, men drar du ur de extra batterierna en hel del så kommer generatorn att få jobba ruskigt hårt under lång tid. Risk för överbelastning finns då. Jag anser att man ska ladda upp batterierna med en batteriladdare när de har blivit mycket urladdade, då kan generatorn sedan sköta om underhållsladdning vid körning. smile

låter bra, tack för svaret smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

Sök