Vågar man ? Biltvätt på macken.

Texas_
23 mars 2011 · 6 Inlägg

jo men då kanske vi ska diskutera prisklass istället, då det blir de som avgör hur fin du vill ha bilen, trodde nämligen vi diskuterade tvätt här, men om du vill ha den till så extremt utställnings skick som det bara går, så kan du ju göra en hel del mer med bilen också.

martinn
23 mars 2011 · 2 624 Inlägg

Texas_ skrev:
jo men då kanske vi ska diskutera prisklass istället, då det blir de som avgör hur fin du vill ha bilen, trodde nämligen vi diskuterade tvätt här, men om du vill ha den till så extremt utställnings skick som det bara går, så kan du ju göra en hel del mer med bilen också.

Jo.. men en bil blir aldrig utställningsskick genom en tvätt bara om inte bilen har blivit polerad innan wink

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Texas_
23 mars 2011 · 6 Inlägg

ne men som jag sade, en redan välsköt bil, och är bilen välsköt så är den polerad. och är bilen ditec behandlad behöver du inte vara så noga med att vaxa och polera, fördå räcker det med tvätt ifall de har som sagt skött bilen ordentligt efter ditec behandlingen

DuelBall Seg bôvel
28 mars 2011 · 322 Inlägg

Jag kör ofta min Polo i borsttvätt, ger relativt bra resultat och sliter dessutom loss rostflagorna. smile
Lacken har jag inte reflekterat över, tvättrepor syns knappt på den färgen.

Min farsa kör regelbundet sin 855 i högtrycks-automattvätt och har så gjort i över 15 år, och den är fortfarande lika fin i lacken som den var för 18 år sedan.

Enda negativa erfarenheten jag har är den gången då borsten slet tag i den högra torkaren, som visserligen stack ut en bit från rutan. Som tur var gick inget sönder.

Senast redigerat av DuelBall (28 mars 2011)

Tenchi
12 maj 2011 · 99 Inlägg

Jag var dum och lat och tvättade min i biltvätt med borstar i vintras. Hela huven är förstörd av repor av olika längd och djup.
Fy faaaan säger jag bara. Ska aldrig med tvätta i automattvätt, inte ens borstfritt.

Så nu måste jag lacka om hela huven.

Pelle_A
20 maj 2011 · 21 Inlägg

Tenchi skrev:
Jag var dum och lat och tvättade min i biltvätt med borstar i vintras. Hela huven är förstörd av repor av olika längd och djup.
Fy faaaan säger jag bara. Ska aldrig med tvätta i automattvätt, inte ens borstfritt.

Så nu måste jag lacka om hela huven.

Stod det "kör in på egen risk" eller liknade på utsidan?lol
Låter nästan som du borde klagat på det där....
Är väl meningen att bilen ska bli ren, inte förstörd?

BMW 320i "M-Tech II" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang