3159
Sök

Hur skall jag bäst fota min bil? Tacksam för förslag!

Vettemannen
21 maj 2011
Jag skall fota min bil för att söka försäkring hos Bil o Mc. Skulle gärna vilja ha lite förslag hur jag skall gå till väga. Vilket ljus som är bäst....solljus eller skugga eller annat att tänka på. Jag har endast en liten digitalkamera.

Tacksam för idéer.

/Benny

JalleGraphics.com
984 Inlägg
21 maj 2011
Var att börja? Först och främst, undvik att fota på dagtid (12-16) då solen står som högst och man får mycket hårda skuggor, inget man vill ha. Placering av objektet är naturligtvis också viktigt, känn efter på fotostället vad som du tycker funkar. Variera mycket så kommer du nog fram till lite vinklar själv.

Om du frågar mig, har alla fotografer en egen stil och sätt att arbeta på. Lycka till!

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography

Vettemannen
21 maj 2011
JalleGraphics skrev:
Var att börja? Först och främst, undvik att fota på dagtid (12-16) då solen står som högst och man får mycket hårda skuggor, inget man vill ha. Placering av objektet är naturligtvis också viktigt, känn efter på fotostället vad som du tycker funkar. Variera mycket så kommer du nog fram till lite vinklar själv.

Om du frågar mig, har alla fotografer en egen stil och sätt att arbeta på. Lycka till!

Ok! Får prova mig fram.

/Benny

JalleGraphics.com
984 Inlägg
21 maj 2011
Vettemannen skrev:
JalleGraphics skrev:

Ok! Får prova mig fram.

/Benny

Jag är helt självlärd så kallar mig inte för proffs. Kolla gärna andras bilder och vad de gör, vad de använder för vinklar. Och skaffa en systemkamera i framtiden wink Man får ut så mycket mer av en sån, enligt mig tongue

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
21 maj 2011
Ska finnas beskrivning hur dom vill ha bilderna tagna.Dom flesta bolagen som försäkrar entusiast/veteranbilar har det.Tänkte då på vad och vilka vinklar som det ska vara bilder på.
Lycka till!

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

Vettemannen
21 maj 2011
2002tii skrev:
Ska finnas beskrivning hur dom vill ha bilderna tagna.Dom flesta bolagen som försäkrar entusiast/veteranbilar har det.Tänkte då på vad och vilka vinklar som det ska vara bilder på.
Lycka till!

Jovisst, det vet jag men det var inte det jag frågade efter utan jag ville ha reda på i vilket ljus o.s.v. som det blir bäst bilder.

/Benny

Avstängd
10 388 Inlägg
21 maj 2011
Som 2002tii säger, det brukar finnas beskrivning/förklaring på vad det är dom vill ha bilder på

Sen så har du ju en digitalkamera...va fasen...plåta på! Det kostar inget o blir 99% av bilderna värdelösa...så är det ju ingen fara

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
21 maj 2011
Vettemannen skrev:
2002tii skrev:
Lycka till!

Jovisst, det vet jag men det var inte det jag frågade efter utan jag ville ha reda på i vilket ljus o.s.v. som det blir bäst bilder.

/Benny

Bästa ljus om det är ljust ute och jämnmulet.Då slipper du en massa hårda skuggor.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

Vettemannen
21 maj 2011
2002tii skrev:
Vettemannen skrev:
2002tii skrev:
Lycka till!

/Benny

Bästa ljus om det är ljust ute och jämnmulet.Då slipper du en massa hårda skuggor.

Bra tackar! Jag får väl ge mig på fotandet då! smile

/Benny

Sök