7234
Sök

Kallstart B280F

8 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Tja,

Någon som vet var kallstartsventilen alt hur kallstarten funkar på en B280F ??

Tacksam för svar smile

3 292 Inlägg
22 maj 2011
Kallstarten funkar ungefär som en choke kan man säga.. den blandar luft och bränsle baserat på att motorn är kall.. och det blir således åxå aningen högre tomgång när kallstarten är aktiverad.  Är dock inte helt hundra på vart den sitter på F modellen.. nånstans runt insuget precis som på B28..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

P o r s c h e
1 700 Inlägg
22 maj 2011
OM det nu finns någon kallstartsventil, beror på insprutningssystemet. PÅ vanliga hedliga b230F sitter det i regel ingen extra ventil, utan motorn klarar sig på kallstartmapp istället, dock sitter det en ventil på vissa modeller, lh2.4 främst, vet inte hur det är med 2.2...

Men vad du har för sprut på din 280 har jag ingen aning om dessvärre..... Men om du kollar på fuelrailen/railsen så ska det finnas ett litet slanguttag som går till en extraspridare som sitter på insuget

8 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Hej hej

Systemet heter 2.2, vad menas med kallstarts mapp ?

Problem som jag har på min är att den varm har svårt starta direkt utan att jag får köra på startmotorn och den går igång efter en stund och går då lite orent och luktar bensin, har provat att byta tempgivaren som sitter i vatten pumpen men har löpt slut på idéer efter det.
Är bilen kall alt stått ett par dagars så startar den hur lätt som helst..

Sök