7390
Sök

Polis kamera // går det att bromsa i så hårt att polis laser ej hinner mäta ? :)

52 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Hej! Som rubriken säger går det att bromsa in farten så snabbt så att kameran ej hinner mäta ens hastighet?smile 

Nu är det så att jag kom i ett mycket hög hastighet idag på en 50 väg.
Och farbror polis ute med sin laser.... tur va upptäckte jag dem och snabbt bromsa in dem vart jätte sur för att kameran hann inte mäta... smile börja klaga på allt dem kunde... Jag trodde det va rättegång på g ett tag där och skit... fast kom i väg med en 500 kr bot för att jag inte hade ""halvljusen på..!?"" haha fast dem tänkte inte på bromspåren ?

265 Inlägg
24 maj 2011
köp en hög med trisslotter smile
armen skrev:
Hej! Som rubriken säger går det att bromsa in farten så snabbt så att kameran ej hinner mäta ens hastighet?smile 

Nu är det så att jag kom i ett mycket hög hastighet idag på en 50 väg.
Och farbror polis ute med sin laser.... tur va upptäckte jag dem och snabbt bromsa in dem vart jätte sur för att kameran hann inte mäta... smile börja klaga på allt dem kunde... Jag trodde det va rättegång på g ett tag där och skit... fast kom i väg med en 500 kr bot för att jag inte hade ""halvljusen på..!?"" haha fast dem tänkte inte på bromspåren ?

Rise and rise again, until lambs become lions!

52 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Saabarn_Eric skrev:
köp en hög med trisslotter smile

Bra idé!
De ska jag gör ! tongue hahahaha

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 maj 2011
Kameran mäter alltid oavsett om du bromsar eller ej, och den mäter på väldigt kort tid. Men är man snabb i reaktionerna, ser polisen och ställer sig på bromsen innan kameran börjat mäta är det mycket möjligt att den snitthastighet (Kameran mäter många saker, bland annat ingångshastighet) kameran uppfattar blir mycket lägre än den hastighet du faktiskt höll innan du såg kameran.

Har själv lyckats med det, mätt ingångshastighet var 115km/h men resultatet "snittet" blev 94km/h. Inget jag är stolt över att ha kommit undan med men jag tycker samtidigt det var lite "rätt"; Siktförhållanderna var utmärkta, vägen snustorr i värmen och jag var helt ensam. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

52 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
alltså grejen är de att han fick ingenting på mig förens jag va nere vid 40 så jag släppte bromsen:D han visa på kameran... och börja klaga på att min skylt satt fel och att jag hade någon apparata som gav störningar...? hehhe sen kom hans kollega och kolla sa att skylten inte va något problem... var bara så att jag bromsa in så hårt så att mätaren inte hängde med... enligt honom... fast jag undrar går det verkligen göra så ?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 maj 2011
armen skrev:
alltså grejen är de att han fick ingenting på mig förens jag va nere vid 40 så jag släppte bromsen:D han visa på kameran... och börja klaga på att min skylt satt fel och att jag hade någon apparata som gav störningar...? hehhe sen kom hans kollega och kolla sa att skylten inte va något problem... var bara så att jag bromsa in så hårt så att mätaren inte hängde med... enligt honom... fast jag undrar går det verkligen göra så ?

Nej, lasern mäter som sagt oavsett om du gasar eller bromsar: Det finns ingen chans att en bil kan manövrera så fort att en laser inte hinner med. Däremot hann du uppenbarligen bromsa tillräckligt fort för att lasern skulle mäta upp en laglig hastighet; Det var förmodligen det polismannen menade även om han uttryckte sig klumpigt. smile

:-)
367 Inlägg
24 maj 2011
Har hört samma grej av en polare.
Han höll det dubbla över angiven hastighet när han såg snuten så han nitade vilket gjorde att lasern fattade nada så han kunde inte få böter.

smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 maj 2011
Nu håller vi oss till det rimliga här, ni är säkert medvetna om med vilken fart laserstrålar färdas; Tror ni på fullt allvar att ni eller er bil är kapabla att bromsa er undan dessa?

Det som kan hända är två saker:

1. Ni ser polisen och bromsar innan mätningen (Som består av två pulser, mätningen är över på ett ögonblick) börjar. På så vis så håller ni laglig hastighet när lasern mäter och kommer undan.
2. Ni lyckas med er inbromsning få polismannen att "missa" er bil med lasern, det är dock inte särskilt sannolikt men det är trots allt polisen som skall ta sikte på er bils front eller bakdel: Lyckas ni med en plötslig manöver överaska polismannen finns förstås chansen att mätningen inte blir giltig.

Men lasern kommer ni inte undan, varken med laservarnare eller något annat. För när varnaren väl piper, är mätningen redan över. Det som fungerar är störningsutrustning, straffet för att inneha sådan utrustning är dock strängare än ett fortkörningsböter...

Muttley
24 maj 2011
Det enda de handlar om är att polisen var slö i fingret. Så att n iskulle hinna att bromsa om polisen siktar och trycker av är ren bullshit.
De tar inte 10 sekunder för den att mäta ut de går på mindre än sekunden.

Bärs!
3 456 Inlägg
24 maj 2011
*undrar-när-moraltanterna-kommer-reagera-på-"hög hastighet"-och-"50 väg"*

http://th13.photobucket.com/albums/a255/ahuacate/Smilies/th_eatpopcorn.gif

Garaget.org peakade 2008.

Muttley
24 maj 2011
Aga_Diff skrev:
*undrar-när-moraltanterna-kommer-reagera-på-"hög hastighet"-och-"50 väg"*

http://th13.photobucket.com/albums/a255 … opcorn.gif

haha ja de var väl dumt med smile . Men jag gissar på att de som skriver om att de hinner bromsa ner från polisen skjuter och hinner bromsa från kanske dubbla hastigheten är 18 år och helt ovetande om världen smile.

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 maj 2011
Detta passar bättre i bloggen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök