Vad heter slangen?

Knutten92
29 maj 2011 · 66 Inlägg

Jo, visst tar det musten ur en om man inte får bort det. Men det kommer att lösa sig big_smile ja precis! ett par "vanliga" kopplingar borde funka! får väl testa och se om det håller! big_smile hehe men jag återkommer med svar om hydralik firma!
tack för förslagen big_smile

blabban85 Svensk Mästare Bassrace 129,9
29 maj 2011 · 111 Inlägg

Johnsen skrev:

bumpe skrev:
Men va fan, vanlig 300bar slang och ett par kopplingar lär lätt stå pall! Är ju bara 60-70 bar i slangen så det kan omöjligt vara så avancerat?

Enligt saab verkstaden så är pressningen pressad så att innerdiametern på slangen är varierande för att få rätt mängd/tryck. Om detta stämmer eller ej kan jag inte uttala mig om men det är vad jag fick höra och sedan om han står och hittar på vet jag inte...

när man pressar en slang får inte stolpen kollapsa mer eller mindre! man tolkar dom för att se det! vid för mycket för lite kollaps på stolpen antingen skjuter man kopplingen eller så spricker kopplingen av trycket! så detta är inte troligt (baserat på hydroscands kurs i att pressa hydrual slang wink )

Volkswagen Transporter T3 "CampingFyrkant" (1983)
Johnsen
29 maj 2011 · 426 Inlägg

blabban85 skrev:

Johnsen skrev:

bumpe skrev:
Men va fan, vanlig 300bar slang och ett par kopplingar lär lätt stå pall! Är ju bara 60-70 bar i slangen så det kan omöjligt vara så avancerat?

Enligt saab verkstaden så är pressningen pressad så att innerdiametern på slangen är varierande för att få rätt mängd/tryck. Om detta stämmer eller ej kan jag inte uttala mig om men det är vad jag fick höra och sedan om han står och hittar på vet jag inte...

när man pressar en slang får inte stolpen kollapsa mer eller mindre! man tolkar dom för att se det! vid för mycket för lite kollaps på stolpen antingen skjuter man kopplingen eller så spricker kopplingen av trycket! så detta är inte troligt (baserat på hydroscands kurs i att pressa hydrual slang wink )

Okej vad bra att fått det utrett då, men som jag skrev så är det vad jag fått höra sen om det stämmer eller ej kan jag inte uttala mig om.... men du verkar ha koll så ska maila killen jag prata med så återkommer jag med hans svar, nåt speciellt med slangjäveln måste det ju va annars skulle de inte ta 1800:- för den

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
blabban85 Svensk Mästare Bassrace 129,9
29 maj 2011 · 111 Inlägg

Johnsen skrev:

blabban85 skrev:

Johnsen skrev:

Enligt saab verkstaden så är pressningen pressad så att innerdiametern på slangen är varierande för att få rätt mängd/tryck. Om detta stämmer eller ej kan jag inte uttala mig om men det är vad jag fick höra och sedan om han står och hittar på vet jag inte...

när man pressar en slang får inte stolpen kollapsa mer eller mindre! man tolkar dom för att se det! vid för mycket för lite kollaps på stolpen antingen skjuter man kopplingen eller så spricker kopplingen av trycket! så detta är inte troligt (baserat på hydroscands kurs i att pressa hydrual slang wink )

Okej vad bra att fått det utrett då, men som jag skrev så är det vad jag fått höra sen om det stämmer eller ej kan jag inte uttala mig om.... men du verkar ha koll så ska maila killen jag prata med så återkommer jag med hans svar, nåt speciellt med slangjäveln måste det ju va annars skulle de inte ta 1800:- för den

gissar företaget jag jobbade på hade tagit något liknande bara för slang med pressning me sad SVINDYRA var dom ut till kund sad massa miljöavgift å skit, och bara kopplingarna kostar typ 300 styck tongue

Volkswagen Transporter T3 "CampingFyrkant" (1983)
Johnsen
29 maj 2011 · 426 Inlägg

blabban85 skrev:

Johnsen skrev:

blabban85 skrev:

när man pressar en slang får inte stolpen kollapsa mer eller mindre! man tolkar dom för att se det! vid för mycket för lite kollaps på stolpen antingen skjuter man kopplingen eller så spricker kopplingen av trycket! så detta är inte troligt (baserat på hydroscands kurs i att pressa hydrual slang wink )

Okej vad bra att fått det utrett då, men som jag skrev så är det vad jag fått höra sen om det stämmer eller ej kan jag inte uttala mig om.... men du verkar ha koll så ska maila killen jag prata med så återkommer jag med hans svar, nåt speciellt med slangjäveln måste det ju va annars skulle de inte ta 1800:- för den

gissar företaget jag jobbade på hade tagit något liknande bara för slang med pressning me sad SVINDYRA var dom ut till kund sad massa miljöavgift å skit, och bara kopplingarna kostar typ 300 styck tongue

Okej då kanske det inte är så konstigt med priset after all ändå tongue tråkiga pengar är det, det är en sak som är säkert wink

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang