3396
Sök

Få tag i sista ägaren på en avregistrerad bil??

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Som rubriken antyder så skulle jag behöva få tag i sista ägaren innan skroten på en avreggad bil, hur gör man då??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 198 Inlägg
31 maj 2011
Ring transportstyrelsen.

6 170 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Får man verkligen ut sånna uppgifter från dom ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Lund-gren
31 maj 2011
TBOC_Razor skrev:

Har du testat? Är ju inga problem att få på en "registrerad" bil så varför inte på en avreggad?

Japan Quality
670 Inlägg
31 maj 2011
Vet inte skroten vem förre ägaren var?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

6 170 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Lund-gren skrev:
TBOC_Razor skrev:

Har du testat? Är ju inga problem att få på en "registrerad" bil så varför inte på en avreggad?

Nej har inte hunnit än men jag tänkte mest på att det är personuppgifter...

Eller är det bara över internet dom inte lämnar ut personuppgifter ?

Bilen kommer från en annan skrot innan skroten den står på nu så skroten jag hittade bilen på vet ju inte iaf..

Forummoderator
26 471 Inlägg
31 maj 2011
TBOC_Razor skrev:
Lund-gren skrev:
TBOC_Razor skrev:

Nej har inte hunnit än men jag tänkte mest på att det är personuppgifter...

Eller är det bara över internet dom inte lämnar ut personuppgifter ?

Bilen kommer från en annan skrot innan skroten den står på nu så skroten jag hittade bilen på vet ju inte iaf..

Helt seriöst - va?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 170 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
TBOC_Razor skrev:

Helt seriöst - va?

Bilen ifråga står på returbilen och innan den hamnade på returbilen var det en annan skrothandlare som ägde den. Det är så det oftast fungerar med deras bilar, en skrot köper bilen av FB efter skada, några findelar så som motorer och lite inredning plockas ur och sen säljs bilen vidare. En "aktör" som köper skrotbilar från andra skrotar är returbilen.

Något sånt går det till.

Old school JDM
176 Inlägg
1 juni 2011
TBOC_Razor skrev:
Som rubriken antyder så skulle jag behöva få tag i sista ägaren innan skroten på en avreggad bil, hur gör man då??

Ring till polisen och säg att ägaren till den bilen har parkerat väldigt illa, och du måste ha hans nummer så du kan be han att flytta på bilen.

Edit: Läste igenom hela tråden nu. Mitt förslag funkar nog inte då. xP
Senast redigerat av ME_Racing (1 juni 2011)

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

Forummoderator
26 471 Inlägg
1 juni 2011
TBOC_Razor skrev:
AirOne skrev:
TBOC_Razor skrev:

Helt seriöst - va?

Bilen ifråga står på returbilen och innan den hamnade på returbilen var det en annan skrothandlare som ägde den. Det är så det oftast fungerar med deras bilar, en skrot köper bilen av FB efter skada, några findelar så som motorer och lite inredning plockas ur och sen säljs bilen vidare. En "aktör" som köper skrotbilar från andra skrotar är returbilen.

Något sånt går det till.

Aha. Tackar för förklaringen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Smålänning
7 887 Inlägg
1 juni 2011
Finns det ett registreringsnummer och den inte är ute ur registret än, utan står som avregistrerad i bilregistret så bör det gå att få ägarhistoriken.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

21 Inlägg
2 juni 2011
på transportstyrelsen.se kan man få ett fax skickat till sig, där står allt om bilen och även dom 3 senaste ägarna med namn och ort.

annars e de väl bara att ringa och förklara för dom. får man fråga varför du ska ha tag i senaste ägarens kontakt uppgifter??

6 170 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
BreakDown89 skrev:
på transportstyrelsen.se kan man få ett fax skickat till sig, där står allt om bilen och även dom 3 senaste ägarna med namn och ort.

annars e de väl bara att ringa och förklara för dom. får man fråga varför du ska ha tag i senaste ägarens kontakt uppgifter??

Vill veta mer om grejorna som satt i hans bil och som nu kanske inte längre sitter kvar i hans bil roll

Sök