2954
Sök

E 85 Konvertering

572 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Vet inte om jag är i rätt tråd. Men jag tänkte göra om min Mazda till E85. Och min fråga är. Vilken storlek på spridare och pump behöver jag då?? Kan jag ta spridare från en 2.0 liters motor?? Eller det är för lite det med?? Det är en Mazda 323F jag har då och tänkte ta spridare från en Mazda 626a då.

Tack på förhand..

DZ Design På Facebook

3 292 Inlägg
4 juni 2011
Mitt råd är nog att du bör testa dig fram.. det är så väldigt olika på alla bilar.. räkna med att du åxå ev måste ställa om tändningen osv osv..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

572 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Mitt råd är nog att du bör testa dig fram.. det är så väldigt olika på alla bilar.. räkna med att du åxå ev måste ställa om tändningen osv osv..

Okej.. Men ställa om tändningen kan man gör på brc eller något liknade väl?

DZ Design På Facebook

572 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Tips på storlek på spridare? 300 och uppåt eller 400 och uppåt?

DZ Design På Facebook

Whatever :)
1 652 Inlägg
4 juni 2011
Hmm, som jag fick höra förra veckan till min volvo tex, så skulle ett gäng med 1680cc spridrare vara bra, eftersom E85 tar upp nästan 900cc. Nu vet jag inte om det är grym skillnad men tror det kanske är likadan med andra bilar med?

Men om denna fakta är sann är en annan femma, men fick dessa injectors ( flödestestade ) för ett löjligt billigt pris så måste testa wink

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

572 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
XeptiQ skrev:
Hmm, som jag fick höra förra veckan till min volvo tex, så skulle ett gäng med 1680cc spridrare vara bra, eftersom E85 tar upp nästan 900cc. Nu vet jag inte om det är grym skillnad men tror det kanske är likadan med andra bilar med?

Men om denna fakta är sann är en annan femma, men fick dessa injectors ( flödestestade ) för ett löjligt billigt pris så måste testa wink

Okej.. Men då vet jag lite vad jag ska gå på iallafall.. Men nu är det bara pumpen som jag vill ha reda på hur mycket cc den ska pumpa upp... 

Vart gjorde du det testet?? Kanske kan köra dit och få lika billigt.. smile Hehehe..

DZ Design På Facebook

76 Inlägg
4 juni 2011
Jag skulle kollat upp hur stora spridarna är nu och sen tagit cirka 40% större. finns en bra formel ( som säkert någon här har, hittar inte min) då kan du räkna ut lite mer exakt hur stora du behöver.

1 652 Inlägg
4 juni 2011
Hmm, hittade en tråd ang E85, nyttig info smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=199046

1 652 Inlägg
4 juni 2011
Dannz0 skrev:
XeptiQ skrev:

Okej.. Men då vet jag lite vad jag ska gå på iallafall.. Men nu är det bara pumpen som jag vill ha reda på hur mycket cc den ska pumpa upp... 

Vart gjorde du det testet?? Kanske kan köra dit och få lika billigt.. smile Hehehe..

Ja det skulle nog gå, men vet inte om det bara var till volvo han hade. Men kan alltid kolla.

572 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Hedan1 skrev:
Jag skulle kollat upp hur stora spridarna är nu och sen tagit cirka 40% större. finns en bra formel ( som säkert någon här har, hittar inte min) då kan du räkna ut lite mer exakt hur stora du behöver.

Okej.. Hittade någonstans att man skulle ha 50% större spridare. Men ska ta reda på hur stora mina spridare är..

DZ Design På Facebook

1 938 Inlägg
4 juni 2011
Köp några större spridare, en justerbar btr och koppla in dig på lambdan och börja justera stoppatrycket te dom nya spridarna så borde det funka vettigt.

229 Inlägg
4 juni 2011
33-45% större ska de vara, glöm inte att kolla så de har "samma sorts ohm" hög/låg och vid vilket tryck de behöver, behöver eventuellt en BTR isf.

572 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Aha.. Men försöker hitta originalets cc men det verkar svårt.. Men alla ni snackar bara om spridarna.. Är det bara dom jag behöver byta eller?? Klarar en original bensin pump E85???

DZ Design På Facebook

229 Inlägg
4 juni 2011
Ja, jag har bara bytt spridare och slängt på en btr på min bil. På vissa bilar verkar det soma tt pumpen inte klarar e85 men  skulle den dö får du ju helt enkelt byta wink

Sök