5032
Sök

Honda accord 94a Vart sitter oljefiltret?

667 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Ska göra service till veckan men tittat runt lite under motorn men hittar inte vart oljefiltret sitter någon som kan ge mig en kort beskrivning.

Mvh, Tobias

3 292 Inlägg
4 juni 2011
Det är inte så konstigt.. det sitter under insuget placera mitt på blocket... nästan omöjligt att se uppifrån... titta underifrån så ser du det lätt.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

667 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Det är inte så konstigt.. det sitter under insuget placera mitt på blocket... nästan omöjligt att se uppifrån... titta underifrån så ser du det lätt.. big_smile

Är det lätt att få bort och så eller? bara gjort service på en gammal 740 förut var hur simpelt som helst big_smile

3 292 Inlägg
4 juni 2011
volvo_245_racing skrev:
Danne_1977 skrev:

Är det lätt att få bort och så eller? bara gjort service på en gammal 740 förut var hur simpelt som helst big_smile

Det är inget svårare på en Honda Accord än på en Volvo.. fast filtret sitter lite mer illa till förstås.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

667 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
volvo_245_racing skrev:
Danne_1977 skrev:

Det är inget svårare på en Honda Accord än på en Volvo.. fast filtret sitter lite mer illa till förstås.

Såg att det satt en plast platta under som jag nog måste få bort för att komma åt filtret

1 938 Inlägg
4 juni 2011
Även kallad hasplåt. smile

667 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Glesmark skrev:
Även kallad hasplåt. smile

Ja precis wink Men den måste alltså bort för att komma åt oljefiltret?

1 938 Inlägg
4 juni 2011
Antar att så är fallet, i 9/10 fall är det så.
Brukar dock sitta med ett fåtal skruvar och instucken i framkant så det är inget större jobb. smile

Sök