4672
Sök

Tips på bil

2 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Yes då var det dags att skaffa sig bil, kommer att modifiera bilen med trimm och maxa ut bilen för att delta i dragrace evenemang. Sökt rundor i andras hjälp-trådar men hittar inte inget speciellt, har en budget runt 70.000 (för bilen).

Så bilar jag tittat på är:
Firebird och Camaro (93-2002 v8)
BMW 330
toyota celica

och mera, dock är jag helt anti svensk, saab och volvo är inte min grej tyvärr. Är en extrem firebird nörd men vist, ingen aning hur dessa presterar, vet att delar inte är speciellt dyrt men finns ju alltid bättre förslag.

tack smile

223 Inlägg
6 juni 2011
Skulle spontant säga att du får köra jänkare pga motorvolymen i de "sportigare" modellerna.
En 330 är inget fartmonster och även med kompressor blir den inte det heller. Ok en hyfsat snabb bil, men inget för strippen.
Celica vet jag ingenting om.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 juni 2011
330i är en körmaskin men skall du ha den snabb(are) rakt fram så kostar det en hel del för förhållandevis lite prestanda, och Celica är väl framhjulsdriven vilket inte känns optimalt för acceleration? Av dessa känns en jänkare med en stor V8 under huven klart mest lämplig. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
yes, tack för svar smile

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
6 juni 2011
Köp min XJR annars en del dyrare men...

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 juni 2011
Definitivt Firebird eller Camaro. LS1 motorn är otroligt trevlig att arbeta med, lätt att få ut bra med effekt och väger dessutom inte speciellt mycket alls, så om den greppar så är det ganska bra chans att den viftar på tassarna där fram.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 juni 2011
3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök