4890
Sök

Öka effekt på en vanlig insprutare?

killercow
10 juni 2011
Trådstartare
Har aldrig direkt gett mej på eller funderat på hur man kan öka effekten på en helt vanlig insprutnings motor. Skulle vilja öka effekten på min focus 1,6i

Men frågan är hur?

Svetsare
3 150 Inlägg
10 juni 2011
Det billigaste i längden hade varit att turbokonvertera motorn med allt vad det innebär. Men du vill antagligen kunna besiktiga bilen så det går inte. Näst billigaste hade varit att köpa en turbobil men du vill antagligen ha din Focus så det går bort med.

Annars om du har bra med cashflow så kan du göra en riktigt sugtrimmning. Typ andra vassare kammar tillsammans med ett portat insug och extraktorgrenrör i fet diameter. Vet inte mycket om motorerna i Ford men kanske t.om. går att stroka motorn, dvs. öka motorvolymen med hjälp av längre slag osv.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

3 292 Inlägg
11 juni 2011
Annars finns det en Ford Focus modell med Volvo Turbomotor i.. 2.5 ST heter modellen och går mer än tillräckligt... åkte en sån nästan varje dag när jag bodde i Skottland ...kan säga att den motorn räcker mer än väl till... big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

killercow
11 juni 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Annars finns det en Ford Focus modell med Volvo Turbomotor i.. 2.5 ST heter modellen och går mer än tillräckligt... åkte en sån nästan varje dag när jag bodde i Skottland ...kan säga att den motorn räcker mer än väl till... big_smile

Va ju inte direkt ute efter å veta hur bra en helt annan turbo motor fungerar

3 292 Inlägg
11 juni 2011
Du var ute efter mer hästar sa du... du fick ett tips på att slänga på turbo.. och jag gav dig tipset på att byta till en riktig turbomotor... därav att jag sa att dom motorerna är skitbra.. och räcker mer än val..

I alla andra fall bör du räkna med att det kommer att kosta mycket pengar att få nåt liv i bilen din.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Sök