Byta ut växellåda till manuell, (automat i nu ) volvo 740

frightnight
13 juni 2011 · 321 Inlägg

Hej jag ska nu byta ut min växellåda till manuell istället för att ha automat som jag tröttnat på..
nån som gjort de här jobbet som kan säga om det är mkt jobb man har framför sig ? vad man ska tänka på när man byter o sådär ? m46p eller m90 ska jag lägga i nu hade jag tänkt smile

Danne_1977
13 juni 2011 · 3 292 Inlägg

Du måste ju ha en sprängkåpa som passar mellan motor och den lådan du har tänkt använda, samt att du måste ha tag på ett pedalställ och ett spakställ, du måste koppla förbi startspärren som går till tändningslåset, samt att du måste ha tag på kardanrör som passar, och du måste åxå ha växellådsbalk.

Det är rätt mycket jobb.. men har du alla grejerna och är en van skruvare så gör du detta på en dag gott och väl.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
frightnight
13 juni 2011 · 321 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Du måste ju ha en sprängkåpa som passar mellan motor och den lådan du har tänkt använda, samt att du måste ha tag på ett pedalställ och ett spakställ, du måste koppla förbi startspärren som går till tändningslåset, samt att du måste ha tag på kardanrör som passar, och du måste åxå ha växellådsbalk.

Det är rätt mycket jobb.. men har du alla grejerna och är en van skruvare så gör du detta på en dag gott och väl.

jja men då ska jag skaffa fram dom här sakerna då smile låter ju rätt så lätt iaf, men de är väl säkert lite pill man får hålla på med, men de löser nog sig smile tack för svar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang