6482
Sök

Trimma cheva 350 tbi -90. Lättaste och billigaste sätten.

4 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Har en pickis -90 med en 350 tbi. Nu undrar hur man enklast och på billigast sätt plockar ut mera hästar. Har sett att många företag i usa säljer cold air intake och visa av dom ger mellan 10-20 hk och har även läst att man kan sätta ditt volt stabiliserare på batteriet och det ska ge ca 8hk. Någon som vet något om detta eller har andra tips och råd?

1 319 Inlägg
14 juni 2011
volt stabiliserare ? Totalt bullshit i mina ögon.

_----------'

4 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Jo de va precis vad jag oxå tänkte, därför jag ställde frågan

1 319 Inlägg
14 juni 2011
Finns 0 logik i det, har du ett friskt batteri så är det good 2 go liksom.

Däremot skulle jag säga att jag först och främst skulle börja med en storservice. Bränslefilter luftfilter tändsystem osv osv.

_----------'

4 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Stor service blir det, gå igenom alla vakuumslangar osv. Men de e steget efter det, tänkte sätta på headers

12 086 Inlägg
14 juni 2011
Headers, bättre insug och en ny kam.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
14 juni 2011
JapMax skrev:
Headers, bättre insug och en ny kam.

Och ett trimchip till tbi:n.

Nästa steg, men då börjar det ju kosta lite mer och är en hel del jobb, är att byta kolvar så du får upp kompressionen. Sen blir det åka av... Min gröna blazer med endast höjt komp, headers och trimkam tar sig upp till 100 km/h på 12 sek. Och då har jag ju luftmotstånd som en mindre fabrikslokal och smått trögrullade terrängdäck...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

4 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Okej kommer du ihåg vad du fick betala?

Japp chip blir det har varit inne o kollat på http://www.creativefuelinjection.se/

De e väl bara börja i ena änden o se  var man hamnar. funderar även på annat spjällhus headers kommer de garanterat bli iaf

Offroad Racing
3 123 Inlägg
15 juni 2011
Jag har inte koll på några summor. Gjorde en helrenovering på motorn efter ett lerbad så det var ytterligare en del saker som beställdes, även annat som inte hade med motorn att göra.

Edit: Handlade för övrigt mina delar på summit racing.
Senast redigerat av henke_99 (15 juni 2011)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök