5443
Sök

Sälja bilen så billigt?

309 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
Hej, vet att det redan finns en liknande forum del om detta men eftersom att den verkar död gör jag ett försök här istället smile

Är så att jag har haft min bil ute på annons ett tag nu då jag är sugen på något nytt.
Bilen jag säljer är en Volvo 850 - 93a GLe.

http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … =9&w=1

Det är inte många som har hört av sig, men nu är det en som vill köpa den för 23000kr.
Jag tycker att detta är väldigt lite för bilen, då jag har lagt ner så sjukt mycket mer pengar på den. Men jag är ändå väldigt sugen på att skaffa en ny bil.

Är det så att man inte kan få mer pengar för den bilen eftersom att det är fel modell, och motor osv? det är ju som sagt endast en Gle. Vill höra andras åsikter innan jag slänger iväg den på en väldigt dålig affär smile
Senast redigerat av Sandegren (16 juni 2011)

595 Inlägg
16 juni 2011
Tyvärr så får man aldrig eller åtminstånde väldigt sällan tillbaka något på en stylad bil. Än mer sällan på tiden man lagt ner, och än mer sällan på en Volvo. Då det finns massssvis att välja på.
Sedan är en 850 utan turbo eller 850 i helhet inga bilar som står i något värde idag. 23 000 tycker jag låter riktigt bra för bilen. Sälj är mitt råd.

Lycka till!

957 Inlägg
16 juni 2011
Sandegren skrev:
Hej, vet att det redan finns en liknande forum del om detta men eftersom att den verkar död gör jag ett försök här istället smile

Är så att jag har haft min bil ute på annons ett tag nu då jag är sugen på något nytt.
Bilen jag säljer är en Volvo 850 - 93a GLe.

http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … =9&w=1

Det är inte många som har hört av sig, men nu är det en som vill köpa den för 23000kr.
Jag tycker att detta är väldigt lite för bilen, då jag har lagt ner så sjukt mycket mer pengar på den. Men jag är ändå väldigt sugen på att skaffa en ny bil.

Är det så att man inte kan få mer pengar för den bilen eftersom att det är fel modell, och motor osv? det är ju som sagt endast en Gle. Vill höra andras åsikter innan jag slänger iväg den på en väldigt dålig affär smile

han har sakt sitt så det  är upp till dej   grejen med det där att du har lagt ner massor med penga rpå den det är inte många som bry sig   om det . Du kan fråga vem du vill och du kommer få samma svara  "vem bry sig"  för  tänk på den har rullat  många bil och det är en 93a så bilen är  RIKTIT GAMMAL

Trucker
2 710 Inlägg
16 juni 2011
Känner många som söker bilar just nu, men de här med "stylad, chippad, trimmad osvosv" går bort!

Just din handlar mest om att den är alldeles för klen o, enligt mig, sönderpimpad. De där e ingen vardagsbil enligt mig. O då är jag 23år, tror ej en 30-40plussare vill köpa en sån bil.

Spelar ingen roll hur mkt du lagt ner på den, får du 23tusen, få bort skiten tongue

Good luck!

Fart missbrukare

1 327 Inlägg
16 juni 2011
23000 är nog ganska bra för en volvo årsmodell 1993.

Men har du lagt ner mycket pengar på bilen så kanske du ångrar dig sen. Du lär ju inte hitta liknande bil för samma pengar.

Har du råd kanske du kan behålla bilen eller ställa av den och köpa en till bil. Den lär ju inte minska så mycket i värde om du vill sälja den senare.

309 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
Tack för alla svar! och det som ni skriver är det som jag har trott hela tiden, Det är helt enkelt fel bil samt att den är för gammal. Man får inga pengar för "stylade" bilar. Eftersom att de enda som köper dem är ungdomar, och de har inte pengarna till att köpa en dyrare bil i vilket fall som helst smile

Jägermeister
910 Inlägg
16 juni 2011
Ta bort så mkt du kan sälja löst från bilen och sätt originaldelar på plats istället.
Som alla sagt här får du inget extra för stylingdelar osv, sälj fälgar osv löst.
Blir en mkt bättre affär för dig, ta bort dom och upp med en ny annons.

Lycka till!

En gång är ingen gång...

Snål gnällspik
402 Inlägg
16 juni 2011
Jag tror snarare att det är väldigt lätt att låna pengar...    De "ungdomar" jag känner till kör betydligt dyrare kärror. Det är så lätt att låna pengar, sms-lån och allt möjligt utan säkerheter.
Senast redigerat av perzy (16 juni 2011)

Volvo S80 2,9.

342 Inlägg
16 juni 2011
Det handlar nog inte så mycket om vad folk har råd med, utan snarare den gamla tesen marknad och efterfrågan.

Kvittar om du så lagt ned en miljon i din bil. Du får ändå inte en miljon när den säljs.

Man ska aldrig hänga upp sig på enstaka exempel och rena fynd när det talas prisbilder, men faktum är att det kryllar av Volvo 850 GLE med över 20.000 mil på mätaren för 10.000-15.000 kronor.
Där ligger prisbilden.

Att då tro att lite plast och andra strålkastare ska dubbla marknadsvärdet (såg att du begärt 40.000 kronor från början, inte märkligt att inte någon hört av sig) är enligt mig väääldigt optimistiskt.

Så 23.000 kronor är verkligen inte "för billigt", oavsett hur mycket du än plöjt ned i den bilen.
Tänk på att du kan få en helt ok 850 T5 för 20-25.000 kronor (billigare än så om du kan skruva lite).

Allt handlar om marknadsvärde! Utbud och efterfrågan.
Svårare än så är det inte.
Senast redigerat av 9Femma (16 juni 2011)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juni 2011
Att hitta priset på en 850 är inte speciellt svårt, kör du ändå fast använd den befintliga tråden:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169686

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök