6513
Sök

INSTÄLLNING oljepump golf 3

55 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
hej. jag har en golf 3 1,8 efter kamrem blev bytt går den jätte dåligt. kamrem och täning står rätt men jag misstän ker att inställnmingen för oljepump är fel? hur ska den stå?

...has left the building...
4 474 Inlägg
15 juni 2011
Oljepumpen behöver INTE ställas in....
Vilken motorkod har du? Det kan vara som så att du missat att grundställa tändningen vid rem bytet. Om du har manuellt justerbar tändning så skall den justeras till 6 grader före ÖD, göres med "tändlampa" samt pluggade vakuumslangar till/från fördelaren.

Edit: Är de en diesel o det är därför du skriver "oljepumpen"??? Å andra sidan kan man inte ställa tändningen på en diesel då den "självantänder" har jag för mig???
Senast redigerat av dawwe (15 juni 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

55 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
det är en 1,8 bensin. vi märkte upp efter hur den gamla satt. men den går trögare att köra nu och verkstad sa att kamrem satt rätt på.  det ända som kan har blivigt fel är inställningen till oljepump som sitter vid underdelen av kamremskåpan

...has left the building...
4 474 Inlägg
16 juni 2011
Ja den axeln driver ju fördelaren har jag för mig, o fördelaren  i sin tur driver oljepumpen. Dubbelkolla att allt sitter rätt, ställ tändningen med lampa.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök