4975
Sök

Ang bensin pump volvo 940 ltt 95a.

3 182 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
henkemedpuffen skrev:
Oljan i lådan är svart/ brun när den e gammal. O hur ofta byter man olja på en gammal Volvo låda som ändå rasar var o varanan dag:p

har haft 940in i 3mån och bytt olja i den 2gånger redan.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 juni 2011
Glesmark skrev:
turboforssen skrev:
Danne_1977 skrev:

Ja det finns nog många saker som kan ha inverkan på hur bränslepumpar styrs och hur och när dom ska gå och inte gå..

Men i detta fallet ang Volvo bränslepump så spelar det ingen roll om han byter pump från annan modell, bara den passar och kommer från samma kaross så är det inga problem...lol

man styr inte soppapumparna man styr bränsletrycket...

Bara för att vara besserwisser måste jag påpeka att man inte styr bränsletrycket, man begränsar det.

turboforssen skrev:
Danne_1977 skrev:
Sant som det är sagt.. alltid bra med rätt kunskap.. men problemet är ju bara att du inte gav nåt direkt svar till honom ang om den kommer gå fett eller inte.. du jobbade mer på att tala om för mig vad dom olika delarna har för uppgift, hur vida hans bil kommer gå fett eller inte.. ja det har inte framkommit ännu vad jag kan se..  ska läsa ännu en gång.. kanske döljer sig nåt mellan raderna som jag missat.. big_smile

Jag kan verkligen inte allt om bilar och dess komponenter och funktion, har hållit på med bilar i hela mitt liv...även om jag vet hur en sak funkar.. så kan jag ibland ha svårt att skriva vad jag menar....

jag kan väl förklara det lättera då .
om bilen kommer gå fett eller inte påverkas inte av ett soppapumps byte, så länge du inte sätter dit en soppa pump som arbetar under 3bars tryck då kommer den gå dåligt och snålt.

Och bara för att vara EXTRA mycket besserwisser så skriver du helt galet, men du menar säkert väl.
Det du skriver är att den kommer gå dåligt och snålt om han sätter dit en som är över 3 bar. big_smile

allt beror på hur man läser det

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 938 Inlägg
18 juni 2011
turboforssen skrev:
Glesmark skrev:
turboforssen skrev:

Bara för att vara besserwisser måste jag påpeka att man inte styr bränsletrycket, man begränsar det.

turboforssen skrev:
jag kan väl förklara det lättera då .
om bilen kommer gå fett eller inte påverkas inte av ett soppapumps byte, så länge du inte sätter dit en soppa pump som arbetar under 3bars tryck då kommer den gå dåligt och snålt.

Och bara för att vara EXTRA mycket besserwisser så skriver du helt galet, men du menar säkert väl.
Det du skriver är att den kommer gå dåligt och snålt om han sätter dit en som är över 3 bar. big_smile

Oki, för att vara superduperbesserwisse då. lol
En mening är en mening och har således sin betydelse, samt svenska språket är ett språk och meningen var skriven på svenska.
Om du INTE kör med en pump som arbetar under 3 bars tryck, då KOMMER den gå dåligt.
Det du skrivit har bara en betydelse, och det är du som skrivit. Att bilen går dåligt om den har en pump som trycker mer än 3 bar.
Senast redigerat av Glesmark (18 juni 2011)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 juni 2011
Glesmark skrev:
turboforssen skrev:
Glesmark skrev:
turboforssen skrev:

Oki, för att vara superduperbesserwisse då. lol
En mening är en mening och har således sin betydelse, samt svenska språket är ett språk och meningen var skriven på svenska.
Om du INTE kör med en pump som arbetar under 3 bars tryck, då KOMMER den gå dåligt.
Det du skrivit har bara en betydelse, och det är du som skrivit. Att bilen går dåligt om den har en pump som trycker mer än 3 bar.

läs min mening igen och läs hela stycket
att byta soppa pump påverkar inte ,så länge du inte sätter dit en pump som arbetar under 3bar då kommer den gå dåligt.... med andra ord sätter han dit en pump som arbetar under 3bar så kommer den gå dåligt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 938 Inlägg
18 juni 2011
Hahhaa nu ser jag. big_smile
Jag skyller på bakfyllan i förmiddags och på på fylla nu, satt och läste det massa gånger och det lät så sjukt ologiskt om och om igen, men det föll på plats till slut. big_smilebig_smilebig_smile

Sök