3217
Sök

Handskar för motosport i kombination med mocka-ratt

603 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Hej!
Jag har köpt mig en mocka-ratt:
http://rallyshop.se/produkt/RMD-Flat-350mm-Mocka
-som jag ska ha i min Peugeot 306 GTI, jag har förstått att handskar är att rekomendera för grepp och slitage på rattens skull.

Men är det viktigt att det är s.k "motorsporthandskar"?
Eller går det bra med typ långfingrade cykelhandskar? på specifikationerna står det:
-Full stretch Spandura back panel.
-Double layer Clarino palm
-Embossed silicone details on fingertips
-TPR wrist tab closure
-Terry thumb
-55% synthetic leather, 35% nylon, 5% polyester, 5% PVC rubber

Varför jag har den här funderingen är för att jag äger ungefär 20 par sådana handskar och beställa motorsporthandskar utan att kunna prova storlek känns lite vågat!?

In hoc signo vinces

1 938 Inlägg
18 juni 2011
Att man har handskar är nog för att mockat inte skall bli mättat med fett/hudavlagringar/svett, då blir det platt och blankt.
Tror vilka andra handskar som helst passar bara dom skyddar från ovan nämnda saker, men det är bara min gissning. smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 680 Inlägg
18 juni 2011
håller på och fixar en sån där blank och äklig mocka ratt och det är inga problem att få liv i ratten som var TOK blank så ser man till att borsta den med en mocka borste då och då så är det ingen fara även utan handskar men visst det slits fortare än en skinnratt

Kör fort så hinner inget hända...

1 867 Inlägg
18 juni 2011
Jag kör med crosshandskar, passa bara på att köpa en med clarino eller liknande i handflatan.
Det är oundvikligt att den "kladdar" lite ändå, men biltemas mässingsborste löser det wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Arn Racing
166 Inlägg
19 juni 2011
funkar utmärkt med typ cross/DH handskar smile e gött utan handskar också men man blir lite svart i handflatorna i början bara wink

Sök