Handtaget till bagageluckan rör sig när Golf 2011 backar

U-Nas
19 juni 2011 · 18 Inlägg

Hej!

Jag väntade härom dagen på att en parkeringsficka skulle bli ledig i västra hamnen i Malmö. Framför mig skulle en splitter ny Golf R backa ut så att jag kunde ta platsen.
Hur som helst - när han la i backen så rörde sig handtaget till bagageluckan på sig. Det förblev sedan "utfällt" när han brummade iväg från parkeringen.

Jag har inte kunnat släppa det där på ett tag nu och särskilt inte sedan jag såg samma sak på youtube. Se klippet här: http://www.youtube.com/watch?v=RTP0FvDYKyo

Så - nu är då frågan: varför gör bilen såhär? Jag får ju utgå ifrån att det finns någon funktion eller finess med det, men isåfall kan iaf inte jag lista ut den.
Jag har googlat, men utan att finna något vettigt svar.. eller ens någon annan som sett det.


Mvh
Jonas

Bagarn
19 juni 2011 · 689 Inlägg

Det första jag får upp i huvudet är iallafall om de sitter en backkamera innanför handtaget..

heli
19 juni 2011 · 112 Inlägg

Det kan inte vara så att bilen har backkamera och själva kameralinsen sitter under emblemet? Så när man lägger i backen så fälls emblemet ut? Bara en vild gissning smile

heli
19 juni 2011 · 112 Inlägg

Var tydligen inte tillräckligt snabb smile

Lohman wtf.
19 juni 2011 · 85 Inlägg

v70power skrev:
Var tydligen inte tillräckligt snabb smile

men du har tillräckligt rätt!

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
19 juni 2011 · 1 898 Inlägg

Rätt fräckt att gömma den där! ;D Tyskarna har sina idéer ! smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Transporter89
19 juni 2011 · 957 Inlägg

De flesta bilar har det så idag med backameror   vet att honda som jag har nästan samam sak fast den kameran sitter brevid reggskylten  vw  har det så där  inbyggd i deras märke  men det är inte många bilar som har  back kamera

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
U-Nas
19 juni 2011 · 18 Inlägg

Bagarn: Jag tackar och bokar! Klart som f-n att det sitter en backkamera där, varför tänkte jag inte på det? haha.. men ärligt, det borde jag ju faktiskt ha kommit på. Fiffigt ställe att gömma den på ja.
Tack alla ni andra också, oavsett om ni var först eller inte smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang