Krockad?

MrHellsSatan
30 juni 2011 · 10 Inlägg

Lägger in en tråd här för jag är osäker på var den ska va annars...

Är det nån som vet hur man kan kolla upp om bilen har blivit krockad eller varit med i någon slags olycka någongång??

Har en 745 som jag tror har varit med i nån olycka då taket har en annan vinkel ovanför vindrutan och är omlackerad o lite andra ställen som inte är som det brukar..


Om man kan kolla upp det på nätet eller om man ska ringa till försäkringsbolaget eller vad man ska göra?

Tacksam för svar!! smile

Volvo 244 GLT "Traktorn" (1980)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 juni 2011 · 6 170 Inlägg

Finns det ens något sånt register här i sverige som håller koll på om bilar varit krockade ??

Vet att det finns i tex england men har aldrig hört talas om det här i sverige tyvär.


Enda chansen är väl att höra med volvo om dom har riktat den någon gång för en ÅF kan väl se hela historiken på bilen ifrån alla ÅF ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
MrHellsSatan
30 juni 2011 · 10 Inlägg

Jag har hört att man kan kolla upp det men har inte hittat något alls..

Ska höra med Volvo, annars är det bara att hoppas på att bilen håller hyffsat bra om man krockar någongång tongue

Volvo 244 GLT "Traktorn" (1980)
josko
30 juni 2011 · 25 Inlägg

Carfax.se

BMW M3 (2004)
MrHellsSatan
30 juni 2011 · 10 Inlägg

Tackar!!! smile

Volvo 244 GLT "Traktorn" (1980)
Muttley
30 juni 2011 ·

tänk på att de kostar 49kr med carfax så du inte kommer i efterhand som de gjorde med bilvärderingarna .

Hamilton
30 juni 2011 · 8 873 Inlägg

§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang