Tips på trim till Bmw e34 520-95a

Sandegren
30 juni 2011 · 309 Inlägg

Tjena, tänkte om det finns någon som har tips/ideér på att få lite mer fart i min bmw 520 touring. Det ska inte vara någon masterkonvertering då jag inte har lusten att lägga ut de pengarna på en brukisbil, men vore kul om det vore lite mer fart i den på de längre varvtalen och bara inte de högre som BMWs sugmotorer är kända för smile

* Har funderat på extraktorgrenrör, Blir skillnad och är inte jobbigt att byta under besiktningen.
* Har kollat en del efter chip, men har inte hittat så mkt. Och den lilla effektökningen de gör känns det inte värt pengarna.
* Sen är det väll självklart 3" aktuellt.

Hoppas folk kan hjälpa! big_smile

MVH

Sandegren
30 juni 2011 · 309 Inlägg

någon som vet om det finns chip som man kan sätta in själv? Som ex. Volvo 855 t5or har? smile

nO-rEcoIL
30 juni 2011 · 70 Inlägg

Extraktorn är ett måste iaf:)

Finns alternativ med kammar,portning,insug mm,ring gärna motornord de har många års erfarenhet av chip och bmw trimning/trimdelar

Turbovin Turbo lover
30 juni 2011 · 555 Inlägg

Mest effekt för pengarna är nog att sänka ner en M50B25 (525 24v) istället.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
nO-rEcoIL
30 juni 2011 · 70 Inlägg

ett bra alternativ faktisk:)

Sandegren
30 juni 2011 · 309 Inlägg

Turbovin skrev:
Mest effekt för pengarna är nog att sänka ner en M50B25 (525 24v) istället.

Ja jag har funderat på det smile Men hur blir det med besiktningen? Ser dom ingen skillad eller?

nO-rEcoIL
30 juni 2011 · 70 Inlägg

motorerna är likadana yttre,många som gått igenom med större volym,sen får man väl öka effekten 20%tror ja???

Turbovin Turbo lover
30 juni 2011 · 555 Inlägg

Har sett en gäng E34:or på blocket där de gjort så, tror inte besiktningen tänker på det. Blir ju inte direkt nån raket ändå med 525-motor smile

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
-stoffe-
30 juni 2011 · 1 271 Inlägg

525 motor med vanos å chip så får du mer drag på låga varv bättre förbrukning å ca 200-210 hk

Sandegren
1 juli 2011 · 309 Inlägg

Om man tänker utanför att byta motor. För att få det bästa ur den. Är det extraktor och chip som finns då eller?

-stoffe-
1 juli 2011 · 1 271 Inlägg

Sandegren skrev:
Om man tänker utanför att byta motor. För att få det bästa ur den. Är det extraktor och chip som finns då eller?

kommer knappt märkas då org grenrör är bättre än många som man kan köpa. ska du ha ett som du får mer effekt av blire billigare å byta motorn ändå

RD_87 Skrotsamlare
1 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Bästa alternativet är väl att sälja & köpa en färdig 525? Visserligen är det inte så jävla svårt att byta motor men det är ju inte helt lagligt, SBP är ju inga problem men om du blir inblandad i en olycka?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
SuperGnaget
1 juli 2011 · 565 Inlägg

En "snik" turbokonvertering ger mest effekt och kostar mindre än chip o grenrör iaf..

MSCR
Honda CRX "Killer" (1988)
Honda Civic eg "vtec" (1995)
-stoffe-
1 juli 2011 · 1 271 Inlägg

SuperGnaget skrev:
En "snik" turbokonvertering ger mest effekt och kostar mindre än chip o grenrör iaf..

http://www.garaget.org/?car=189992&image=1812889 jupps 400 kr gjorde jag en på min gamla 318 innan jag bytte till sexa

Sandegren
1 juli 2011 · 309 Inlägg

SuperGnaget skrev:
En "snik" turbokonvertering ger mest effekt och kostar mindre än chip o grenrör iaf..

Jag vill kunna besikta bilen smile Jobbigt att bli stannad av farbror blå och dom vill kolla under huven.

SuperGnaget
1 juli 2011 · 565 Inlägg

Sandegren skrev:

SuperGnaget skrev:
En "snik" turbokonvertering ger mest effekt och kostar mindre än chip o grenrör iaf..

Jag vill kunna besikta bilen smile Jobbigt att bli stannad av farbror blå och dom vill kolla under huven.

Bara o bygga så d e hyffsat lätt o ta bort innan bes smile Känner ingen häromkring iaf som åkt fast i flygande bes för turbons skull smile

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Sandegren
1 juli 2011 · 309 Inlägg

-stoffe- skrev:

SuperGnaget skrev:
En "snik" turbokonvertering ger mest effekt och kostar mindre än chip o grenrör iaf..

http://www.garaget.org/?car=189992&image=1812889 jupps 400 kr gjorde jag en på min gamla 318 innan jag bytte till sexa

Hur lyckades du hålla ner kostnaderna till 400kr? ;o
Kan du skriva lite mer specifikt hur du gjorde? smile vill kunna ta bort lätt inför bes osv.

-stoffe-
1 juli 2011 · 1 271 Inlägg

Sandegren skrev:

-stoffe- skrev:

SuperGnaget skrev:
En "snik" turbokonvertering ger mest effekt och kostar mindre än chip o grenrör iaf..

http://www.garaget.org/?car=189992&image=1812889 jupps 400 kr gjorde jag en på min gamla 318 innan jag bytte till sexa

Hur lyckades du hålla ner kostnaderna till 400kr? ;o
Kan du skriva lite mer specifikt hur du gjorde? smile vill kunna ta bort lätt inför bes osv.

hade nsätan allt liggandes så kostnaden blev bara lite slangar å nipplar

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
1 juli 2011 · 3 585 Inlägg

Kika prylarna jag har på min svarta e36a. Något liknande ger väll lite effekt. Eller min silvriga.. Bra mycket mer för pengarna

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang