Hell - o
Ja eftersom festival(idiot)bussen ställde in vår resa till metalcamp som ligger mitt i Slovenien så fick vi snabbt komma på ett alternativ. Vilket för att göra en lång historia kort vi struntade i tåg och flyg.
Så det blev bil, vi kommer köra från helsingborg och ta färjan över till Rostock, sen har vi cirka 120 goa mil att köra genom hela tysklands autobahn. Så nu till frågan jag vet inte vad bilarna drar per mil och har bara hittat diffusa uppgifter som inte stämt överens med andra sidor etc.
Jag körde med mustangen upp till göteborg och såg big 4 i helgen sammanlagt 52 mil och det på en tank med mustangen + lite stadstraffik osv. Så jag tror jag kan komma 60 mil på en tank med denna i motorvägsfart (130kmh och cruise control) 4.6l V8 Dohc aluminumblock f(an det nu står för har jag ingen aning om)
Mazdan 2006 model har jag ingen aning om bortsett från den har en 1.2 l motor med 80 hästar ingen direkt raket.
Dilemmat är, vilken bil är billigast att köra ner med? Jag är inte alls motorkunning men en bil med sådan liten motor måste väl nästan dra mer motorvägskörning än mustangen, eller?
Jag gissar på mustangen drar 1.1l milen den ligger på ca 2000 varv varv per minut i 120km/h.
Vi kommer givetvis ha packning för 2 personer också så vad tror ni är bästa att göra?
tacksam för svar snabbt då jag åker på lördag tack för den som ägnar sig tid / André
Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !