Nja, egentligen bara plocka ur stereon ur den grå och sätta i den blå och tvärtom då den i den grå är rätt mycket bättre. Dock stötte jag omgående på patrull då jag inte har "pinnarna" man brukar få med att plocka ur stereon med och båda montörerna har varit mycket nitiska med att se till att böja in alla piggar i ramen riktigt ordentligt.
Någon som har någon bra alternativ metod att lösa problemet på som inte lämnar åverkan?
Finns dessa pinnar möjligen att köpa någonstans. Har kollat runt lite på nätet utan att hitta några.
Att fråga kvarterets pundare om hjälp är inte ett alternativ!
Och vad har du för huvudenheter, det finns en uppsjö av olika demonteringsverktyg?
Är det olika mellan olika fabrikat menar du? Annars är det vanlig eftermarknads ISO enkel-din heter det väl. Får kolla imorgon vad det är för modeller på dom.
Ja det är det, t.o.m mellan olika årgångar på samma fabrikat. Jag har över 20 olika demonteringsverktyg. Har du provat att ta loss prylfacket så att du kommer åt att trycka på stereon bakifrån?
Det var som fan...
Nix, ej prövat att ta bort prylfacket. Det är alltså 9000 det gäller, och det verkade inte mycket lättare att plocka bort än stereon
Funderar på att se om jag kan hitta någon grov ståltråd på jobbet imorgon att använda som pinnar.
Annars kan du ta en sväng förbi mitt jobb, jag har verktygen i bilen. Det ligger på Bäckby. Prylfacket är 'bara' att lossa med en vanlig mejsel i över- och underkant. Det man bör tänka på är att plasten blir sprödare med åren.
Jo, jag är lite rädd att det ska gå sönder. Skitsnällt av dig att erbjuda att hjälpa till, men jag har inte uppdaterat profilen på ett tag, bor tyvärr i Avesta nu