2781
Sök

Fråga angående relä-stift "31b" (BILD)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
#1
Vad exakt gör den?

Så som jag fattat;

15 - Styrspänning ifrån tändlåset
30 - konstant +
31 - jord
31b - ??
87 - Strömmen går ut till bränslepumpen i detta fallet.


Här är en asfin bild jag ritade, såhär ser det ut på sidan av relät iaf.
http://img839.imageshack.us/img839/1523/huuee.png

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

21 761 Inlägg
13 juli 2011
#2
31b i det fallet är en extra signal, tex från tändmodulen, som fungerar som "triggersignal". Ett slags "villkor" för att relät ska dra alltså. Om det inte kommer tändgnista så drar inte relät. smile
Senast redigerat av Drönirettab (13 juli 2011)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
#3
Drönirettab skrev:
31b i det fallet är en extra signal, tex från tändmodulen, som fungerar som "triggersignal". Ett slags "vilkor" för att relät ska dra alltså. smile

Men kött oxå, gåre inte att fula sej förbi på ngt sett?

EDit:
Eller vänta, betyder det att om jag köper ett vanligt 4-pin relä, så äre inge problem? Eftersom det relät inte behöver ett 31b?
Senast redigerat av LeafBox (13 juli 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

21 761 Inlägg
13 juli 2011
#4
Det vet jag inte, men den finns ju där av en anledning (brandrisk vid tex krock, stänger av pumpen). smile

21 761 Inlägg
13 juli 2011
#5
LeafBox skrev:
Eller vänta, betyder det att om jag köper ett vanligt 4-pin relä, så äre inge problem? Eftersom det relät inte behöver ett 31b?

Om jag inte har helt fel så satt det "vanliga" relän på de första 240 med insprutning, det ser iaf ut så enligt elschemat i Haynes. Då bör det fungera att ha ett relä med 4 anslutningar, men som sagt så finns det en anledning till den extra ingången. smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
#6
Ja men det kan jag leva utan (No pun intended)
Sålänge det inte blir tvärtom, dvs att tändningen inte funkar riktigt bara för att soppapumpsrelät är fel

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
#7
Kan meddela att pumpen drog igång som vanligt via nyckeln med en 4-stift relä. smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök