nu är jag inte spydig på något sätt så tolka det gärna inte som så

Men om du måste fråga om hur man gör en sån här rätt omfattande grej så ska du nog inte ge dig in på det

Klart det GÅR, men du kommer garanterat tröttna när du gjort 30% av stolen, samt att resultatet säkert inte kommer bli vad du förväntar dig. Sen att kostnaderna säkert kommer sluta långt över vad ett par riktiga Sparco skulle kostat från första början.
Om man säger som så. Det fins nog en ganska bra anledning till varför du är ganska ensam om att vilja göra något sånt här, det är helt enkelt inte värt det

Men vill du absolut prova så ska du absolut göra det.
Men hade jag vart du så hade jag utgått från ett par befintliga stolar från skroten, och modefierat dem till ett sportigare utseende. Slita ner dem till skelettet och byggt upp nya lite högre sidor och fixat nytt skumgumi till sitsen osv.
Sen att sy en klädsel som assar dem är också det långt ifrån lätt. Särskillt om du inte har en originalklädsel att sprätta och ha som mall.
hur du än gör så önskar jag dig lycka till. Alltid skoj med folk som vågar gå egna vägar, dock ser jag gärna att du är beredd på mängden arbete och pengar det innebär