5422
Sök

Funderingar på vilken bakhjulsdriven bil men ska ha till vinter, vilka bilar är diffade?

614 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
Hej

Som rubriken lyder så sitter jag redan nu och funderar lite på vilken bil man ska ha som detta årets vinterbil.
Naturligvis måste det vara en bakhjulsdriven eller 4x4 bil då det är roligast på snö big_smile

Men frågan är. Vilka bilar har diffade bakaxlar?  Hade varit roligt med något med diff detta år.
Går in banorna kring att kanske köra BMW denna vintern.
Någon som vet några bra vinterbilar med diffat som ligger i prisklasser runt 4000-12000 kr?

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

648 Inlägg
22 juli 2011
Alla bilar har en Diff så det är bara att vraka och välja tongue
Senast redigerat av Ejan (22 juli 2011)

German Engineering
9 083 Inlägg
22 juli 2011
Audi 100 Turbo quattro funkar väl wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

614 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
Ejan skrev:
Alla bilar har en Diff så det är bara att vraka och välja tongue

Vad pratar du om nu? big_smile eller så är det jag som formulerar mig fel. big_smile.
Det jag menar är att jag är sugen på en bil detta år som driver på båda bakhjul oavsett vilket underlag det står på. Vissa driver ju tex på både hjul upp till 40 km sen går det över.

Orkar inte köra som tex min Sierra hade i vintras att den fördelar över kraften på det hjul som är lättast att spinna på. Man sätter sig väldigt lätt fast då med och svårt att komma loss med enhjulsdrift big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

648 Inlägg
22 juli 2011
ja du frågade om vilka bilar som har Diff och det har alla bilar :-) men alla bilar har inte en spärrdiff dvs det du söker

jag gjorde mig bara lite lustig då det är väldigt vanligt förekommande att folk skriver att dom vill ha diff och den är odiffad då alla bilar har en diff wink

men för att vara seriös och svara på din fråga så  finns det väl en del BMW´s och Opel modeller som har spärrdiff orginal säkerligen andra märken också...men en svets löser ju problemet annars cool
Senast redigerat av Ejan (22 juli 2011)

1 215 Inlägg
22 juli 2011
köp en audi quattro, dom har torsendiffar tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 juli 2011
Man ser BMW E34 (525i, 535i etc.) med original differentialbroms lite då och då, en bil med riktigt bra kvalité och utmärkt komfort dessutom så den duger inte enbart på tvären. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök