däcken

Bike
24 september 2005 ·

kör en golf gti 90

så  från höger fram hjul låter ett mysko  ljud  låter som en kula rullar inne i o den ökar ju hela tiden i ljud destå mer  man kör i
har tagit av hjulet o titta men kan inte se något mysko eller ovanligt
ljudet kan komma o gå i bland går det nästan par dagar o man hör inget 
men sedan kommer det o det låter inte så kul

så har testa o  lossa däcket o spola med vatten runt där försiktigt då  för ev grus o sådant ska lossa även kolla däcket i sig själv så inget  ligger där men inget   så  behöver hjälp här nu   vad kan detta vara

kezzk
24 september 2005 · 46 Inlägg

har du tagit av däcket från fälgen ? kan vara skit i däcket som samlas och blir små bollar av centrifugalkraften...

Bike
24 september 2005 ·

nä det har jag inte gjort det tagit av däcket från fälgen men hur kan det komma in något där då.

menar det är ju slutet


många har tjata om att det är hjul lagret som är paj eller håller på att paja

_Street_ 200sx Driver
24 september 2005 · 366 Inlägg

Kan man inte stoppa i "punkterings fix" i däcket ?
Om det är smuts i däcket så borde det ju fastna i det smile

-=Nissan 200sx s13 =-
Kirre
24 september 2005 · 2 122 Inlägg

stoppa aldrig i sånt fix kan förstöra fälgarna

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Bike
24 september 2005 ·

nä  tänkte just svara så  är detta ett skämt eller för  sådant  spray  ska man ju endast köra med om man har slang i däcket    annars  har man många timmar roligt framför sig

Tatta3e
25 september 2005 · 7 Inlägg

Testa att skifta däcken bak till fram och därefter se om det fortfarande låter?smile

Germax
25 september 2005 · 12 086 Inlägg

Bike skrev:
nä  tänkte just svara så  är detta ett skämt eller för  sådant  spray  ska man ju endast köra med om man har slang i däcket    annars  har man många timmar roligt framför sig

Gjorde det på min moppe för många år sen!wink
Trodde jag skulle dö när jag bytte däck sen..

Renjägarn
26 september 2005 · 638 Inlägg

ge blanka FAN i "punkaspray" om ni absolut itne måste, ett rent helvete att få lös det från däcket efteråt. Kommer dagligen in kunder med sånt skit i =/

Behöver inte ha kommit in något utifrån, kan vara en bit gummi som lossnat innifrån? Kräng lös däcket från fälgen och kolla.

Om du inte ägd bilen / däcken sen ny så kan det ju varit nån annan som gjort en lagning på däcket som har lossnat? Så ta lös och kolla inuti däcket.

Kommer väl nånting här snart!
Bike
27 september 2005 ·

tror jag inte nämde detta men en sak är klart ska INTE ha någon punkterings spray i  men detta  rullanade ljudet kommer o går som ex körde bilen en dag parkera den tog den nästa dag så var det tyst hela dagen.

men sedan nästa dag igen så kom det tillbaka så något rör sig ju men frågan är vad

Men ska testa enklast första o byta fälg från ena sidan till andra o ser om ljudet flyttar sig med  för  brukar vränga gummi av fälgen själv med sådan däck maskin men med aliminium fälgar aldrig prövat  rädd o skada den  blir så lätt.   snart är det endå dags för  vinter däck så då försvinner ju det wink för ett tag.

men ska testa byta plats först på däcker o ser där  o återkommer om det hjälper eller inte mm.

kezzk
27 september 2005 · 46 Inlägg

kan ju hända att det kommit in däck pasta i däcket när det monterades samt damm och det blir små kulor som är stenhårda!...men som sagt prova även att skifta fram och bakhjul och kolla om det låter lika då!...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang