3315
Sök

Skevtopp volvo 16v

12 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
min topp är skev men planat underdeln rak 0,5 var tvungen o ta bort. och nu undrar jag om man kan/ska plana överdelen på toppen med för den är lika skev?
för att det inte ska bli några späningar i kamen?
hoppas ni kan hjälpa mig smile

det är en b234f motor smile
Senast redigerat av skosnore (14 juli 2011)

Forummoderator
26 544 Inlägg
14 juli 2011
Öh..är den så skev att det inte går att montera kammarna så skall man nog kassera toppen känns det som..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 277 Inlägg
14 juli 2011
Problemet med att plana överdelen är att man då lär arborra om lagerlägena för att kammarna ska kunna sättas dit och rotera. Låter som om din topp bara är att kasta om helaoppen har slagit sig så mycket.

12 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
men toppen är ju 2 delad tongue

8 277 Inlägg
14 juli 2011
skosnore skrev:

Ja..? Om du planar till exemepel ytan på den stora delen av toppen som är mot den lilla delen (eller tvärs om) så blir det som jag skrev att kammarna inte passar eftersom hålen dem ska sitta i då blir ovala kan man säga och för små.

12 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
skosnore skrev:

Ja..? Om du planar till exemepel ytan på den stora delen av toppen som är mot den lilla delen (eller tvärs om) så blir det som jag skrev att kammarna inte passar eftersom hålen dem ska sitta i då blir ovala kan man säga och för små.

hänger inte med vad du menar kammarna sitter i den övredelen så där kommer jag ju inte plana det är i mitten om man säger så då smile

8 277 Inlägg
14 juli 2011
skosnore skrev:
Marlboroman skrev:
skosnore skrev:

hänger inte med vad du menar kammarna sitter i den övredelen så där kommer jag ju inte plana det är i mitten om man säger så då smile

Jag som felaktigt hade för mig att överdelen var carrier, men det är ju lösa överfall till kammarna såg jag nu.

12 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
har planat uppsidan an toppen nu men då vart ventilerna för långa så det blir inget ventilspel så måste ta bort  0,5 mm på varje ventil sad

Sök