Köpråd Saab 9-5 eller 9-3

Tony_M
29 juli 2011 · 100 Inlägg

Efter att åkt lite Saab 9-5 nu i sommar har jag blivit lite sugen på att göra ett bilbyte. Efter att kollat lite prisklasser på blocket såg jag att man kan få en Saab 9-5 med inte allt för många mil på mätaren för under 30.000 vilket är just min maxbudget. Vad jag nu funderar på är om 9-5 är det smartaste draget eller om man istället borde titta på 9-3'an. Båda verkar ju relativt lika från vad jag sett.

Finns det någon som har lite erfarenhet om modellerna?

Andromeda Rumpmas
29 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Tony_M skrev:
Efter att åkt lite Saab 9-5 nu i sommar har jag blivit lite sugen på att göra ett bilbyte. Efter att kollat lite prisklasser på blocket såg jag att man kan få en Saab 9-5 med inte allt för många mil på mätaren för under 30.000 vilket är just min maxbudget. Vad jag nu funderar på är om 9-5 är det smartaste draget eller om man istället borde titta på 9-3'an. Båda verkar ju relativt lika från vad jag sett.

Finns det någon som har lite erfarenhet om modellerna?

Har du provat söka?

Jag utgår från att du känner till fallgroparna med 9-5 98-03. De potentiella motorproblemen gäller även 9-3 00-02 med T7-motor. Kan ju säga så här att just en lågmilare som bara gått 5 km till jobbet och dagis är precis vad jag skulle undvika, hellre en som gått 30k mil i så fall...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang