1901
Sök

Hjälp mig att välja slusteg !! låter som en klockradio nu :(

714 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Nurminen_ skrev:
M_icke_ skrev:
Desto sämre en mic är desto mer brukar basne överrösta allt annat då micen inte klarar att kompensera för trycket. Bättre micar brukar snarare kompensera starkare ljud.

Ja en microfon expert har talat. Då drar jag slutsatsen att det var en bra microfon då. För hursomhelst så lät det ju knappast så där irl...för så som det låter i videon så låter det ju inte vackert. och det kan ju förfan en döv höra lol

Visst vi säger så så blir du glad? smile

lol

124 Inlägg
1 augusti 2011
Nurminen_ skrev:
M_icke_ skrev:
Desto sämre en mic är desto mer brukar basne överrösta allt annat då micen inte klarar att kompensera för trycket. Bättre micar brukar snarare kompensera starkare ljud.

Ja en microfon expert har talat. Då drar jag slutsatsen att det var en bra microfon då. För hursomhelst så lät det ju knappast så där irl...för så som det låter i videon så låter det ju inte vackert. och det kan ju förfan en döv höra lol

Conclusion: Om basen överröstar skrammel, låter det bra enligt dig?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
1 augusti 2011
Nej jag orkar inte med att tjaffsa vidare utan överlåter med varm hand tråden till de som orkar.

Jag har sagt mitt tycke om TS stegproblem och låter det vara från och med nu.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

714 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
BerglunD666 skrev:
Nurminen_ skrev:
M_icke_ skrev:

Conclusion: Om basen överröstar skrammel, låter det bra enligt dig?

Nä verkligen inte, men låter fortfarande bättre irl
Och skramel är aldrig kul och lyssna på

6 851 Inlägg
1 augusti 2011
hahaha..att ni orkar, helt otroligt asså..! big_smile
kul att läsa dock och detta är något jag inte kommer ge mej in i..hahaha

477 Inlägg
1 augusti 2011
shit vad den här tråden spårade ur då....lol

tror nog Nurminen_ får ta och byta rubrik snart! lol

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

714 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
hahaha..att ni orkar, helt otroligt asså..! big_smile
kul att läsa dock och detta är något jag inte kommer ge mej in i..hahaha

Nej vad bra, för du har heller inte suttit i bilen och kan inte utala dig om ljudet baserat på en mobilmicrofon från 1940, som man vevar igång, och har batteriet på ryggen, och en parabol som antenn..

Okej jag överdrev lite..men du förstår cool

714 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
blink_pj skrev:
shit vad den här tråden spårade ur då....lol

tror nog Nurminen_ får ta och byta rubrik snart! lol

Mjo lol

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
1 augusti 2011
Det låter inte vacker i en 740 utan att man dämpar, det är bara acceptera, oavsett hur mycket "basen" överöster så hör man alltid skramlar. Däremot vet jag inte om jag vill hålla med christoffer på punkten då du sa att det inte kan låta bra med bakåtvända lådor. Det trodde inte jag heller först. Men det visade sig att mina T1 spelade väldigt fint. Kanske inte sådär superhögt med supertryck. Men jag tycker de presterade riktigt hyffsat  under omständigheterna. Men då ska även tilläggas att jag gjort "viss" dämpning också.

124 Inlägg
1 augusti 2011
Nitromast skrev:
Det låter inte vacker i en 740 utan att man dämpar, det är bara acceptera, oavsett hur mycket "basen" överöster så hör man alltid skramlar. Däremot vet jag inte om jag vill hålla med christoffer på punkten då du sa att det inte kan låta bra med bakåtvända lådor. Det trodde inte jag heller först. Men det visade sig att mina T1 spelade väldigt fint. Kanske inte sådär superhögt med supertryck. Men jag tycker de presterade riktigt hyffsat  under omständigheterna. Men då ska även tilläggas att jag gjort "viss" dämpning också.

Beror väl på om du vill spela högt eller högt? smile

714 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Nitromast skrev:

Sen är det ju från person till person vad man anser låter bra roll

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 augusti 2011
Nitromast skrev:

Vist får man skapligt med tryck med en bakåtvänd låda, men jag vill inte ha nån brölbas som står där bak å skramlar, basen ska vara iaf någorlunda tight och det har jag aldrig hört i en sedan med bakåtvänd låda. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
1 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:
Nitromast skrev:

Vist får man skapligt med tryck med en bakåtvänd låda, men jag vill inte ha nån brölbas som står där bak å skramlar, basen ska vara iaf någorlunda tight och det har jag aldrig hört i en sedan med bakåtvänd låda. wink

Tråkigt att jag skruvade ur dem! Du hade gärna fått hört wink En av de få saker jag faktist tyckte jag lyckades med. Men helt klart är jag helt inne på din bana om att en framåtvänd högtalare med täta sidor är betydligt bättre. Men just i detta fall fick de inte plats så hmm

Sök