2869
Sök

Hjälp med att identifiera verkstad. Stämpel säger "H525"

266 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
#1
Har nyligen köpt en begagnad Passat från 2005. Bilen säger nu att den vill ha service. Men enligt serviceboken är servicen nyligen gjord. Förmodligen har tidigare verkstad glömt att nollställa - men jag vill vara på säkra sidan. I serviceboken finns stämpeln H 525 (se bifogad bild).

Går det att ta reda på vilken verkstad denna logga tillhör?

http://i54.tinypic.com/2rp47tf.jpg

Nu: Kia Picanto 2020
Tidigare: Ford S-Max 2.0 TDCi 2011
Tidigare: VW Passat B5 Variant (3BG) 1.8T 2005

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
14 juli 2011
#2
Eftersom det verkar vara en Hondaverkstad så har dom förmodligen inte utrustning/kunskap att nolla service på en Passat.
Vet du var bilen gått innan kan du ju börja med en Hondaverkstad i närheten där...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

* Studerande *
563 Inlägg
14 juli 2011
#3
niska skrev:
Har nyligen köpt en begagnad Passat från 2005. Bilen säger nu att den vill ha service. Men enligt serviceboken är servicen nyligen gjord. Förmodligen har tidigare verkstad glömt att nollställa - men jag vill vara på säkra sidan. I serviceboken finns stämpeln H 525 (se bifogad bild).

Går det att ta reda på vilken verkstad denna logga tillhör?

http://i54.tinypic.com/2rp47tf.jpg
Kontakta dem & be dem kolla upp vilken verkstad/service har no.525


Generalagent:
Honda Sverige
Box 31002
200 49 Malmö
Tel: 040-38 07 00
Senast redigerat av Ljepone (14 juli 2011)


266 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
#4
Tack! Fick tag på verkstan tack vare era tips!

Tyvärr hade verkstan inte min bil i registret. Och så hade deras stämpel blivit stulen - så det är något skumt i görningen... Får kolla bilen någon annan verkstad så får jag se om servicen är gjord eller ej.

Nu: Kia Picanto 2020
Tidigare: Ford S-Max 2.0 TDCi 2011
Tidigare: VW Passat B5 Variant (3BG) 1.8T 2005

Smålänning
7 882 Inlägg
14 juli 2011
#5
Borde gå att se på oljan, såvida det inte är en diesel.

Sen är ju frågan om servicen är RIKTIGT gjord.. Det är skillnad mellan oljebyte och service...

Sen nolla lampan, står i instruktuionsboken hur man gör, klarar man inte det på en VAG-bil, bör man leta upp sig ett annat jobb smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

266 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
#6
Jag tog in bilen på en annan verkstad. De var säkra på att servicen var gjord.

Nu undrar jag bara. Varför har jag en förfalskad stämpel i min servicebok? Servicen är ju gjord. Men inte hos företaget som har stämpeln. Jag är förvirrad nu...

Nu: Kia Picanto 2020
Tidigare: Ford S-Max 2.0 TDCi 2011
Tidigare: VW Passat B5 Variant (3BG) 1.8T 2005

Rejsa ?
2 959 Inlägg
2 augusti 2011
#7
niska skrev:
Jag tog in bilen på en annan verkstad. De var säkra på att servicen var gjord.

Nu undrar jag bara. Varför har jag en förfalskad stämpel i min servicebok? Servicen är ju gjord. Men inte hos företaget som har stämpeln. Jag är förvirrad nu...
Kanske är gjord privat av någon i garaget och en stämpel ser ju mycket bättre ut vid försäljning...

Autotech

tratt
353 Inlägg
2 augusti 2011
#8
Busgrabb skrev:
niska skrev:
Jag tog in bilen på en annan verkstad. De var säkra på att servicen var gjord.

Nu undrar jag bara. Varför har jag en förfalskad stämpel i min servicebok? Servicen är ju gjord. Men inte hos företaget som har stämpeln. Jag är förvirrad nu...
Kanske är gjord privat av någon i garaget och en stämpel ser ju mycket bättre ut vid försäljning...
+1 Har själv varit med om detta, fast på det bra sättet, alltså privat med stämpel.

Osponsrad
1 631 Inlägg
2 augusti 2011
#9
Lite HokusPokus från ngn försäljare.. men som sagt stulna stämplar har man hört talas om förut..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

266 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
#10
Slaylix skrev:
Busgrabb skrev:
niska skrev:
Jag tog in bilen på en annan verkstad. De var säkra på att servicen var gjord.

Nu undrar jag bara. Varför har jag en förfalskad stämpel i min servicebok? Servicen är ju gjord. Men inte hos företaget som har stämpeln. Jag är förvirrad nu...
Kanske är gjord privat av någon i garaget och en stämpel ser ju mycket bättre ut vid försäljning...
+1 Har själv varit med om detta, fast på det bra sättet, alltså privat med stämpel.
Men om man bemödar sig om att sätta dit en falsk stämpel. Skriver man då inte dit datum och mätarställning samtidigt? Varför lämna det tomt?

Nu: Kia Picanto 2020
Tidigare: Ford S-Max 2.0 TDCi 2011
Tidigare: VW Passat B5 Variant (3BG) 1.8T 2005

tratt
353 Inlägg
2 augusti 2011
#11
niska skrev:
Slaylix skrev:
Busgrabb skrev:

Kanske är gjord privat av någon i garaget och en stämpel ser ju mycket bättre ut vid försäljning...
+1 Har själv varit med om detta, fast på det bra sättet, alltså privat med stämpel.
Men om man bemödar sig om att sätta dit en falsk stämpel. Skriver man då inte dit datum och mätarställning samtidigt? Varför lämna det tomt?
det däremot är märkligt, slarv kanske, skruvad Mätare :>>:>:>:>:>:


Sök