1887
Sök

Problem med R490

124 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Ja, fick ett delikat problem idag som jag skulle behöva lite råd angående, Gäller alltså ett Zachry R490 som ja köpt och har använt i drygt 2 veckor, Men så idag då jag var ute o åkte så typ "small" de till och de blev ett jävla surr o generatorvin.. Tog o stannade o gick bak o kika o då lyste Alarm lampan på steget, slår av allt och kollar om jorden släppt eller va fan, men icke..
Väl hemma slår jag av bilen, då försvinner allt oljud men Alarm lyser än.. slår på tändningen och då kommer bruset tillbaks, startar bilen så kommer vinet tillbaks, är det ett fall av bränd signaljord jag råkat ut för? =P

Kollade sedan att koppla in baslådan, har splittat rca kabeln till 4 kontakter som alla gick till R490, har inte löst hur ja ska dra till baslådan om man kan koppla 2->6 anslutningar.. Men hursomhaver tar bort splittarna och sätter i de ursprungliga rca kontakterna i bassteget, ett R1500D, varken Alarm lampan lyser, eller det händer nåt om jag startar bilen.. 

Behöver lite tips va som kan va felet, eller har mitt R490 gått sönder, isåfall, av vad?

Kom o tänka på de nu, om de kan va nån av högtalarkablarna som gått av o ligger emot nåt, men borde det ge generatorvin? överlåter det svare åt experter smile
Senast redigerat av BerglunD666 (4 augusti 2011)

1 435 Inlägg
4 augusti 2011
Kolla att koppla ur alla högtalarkablar samt lågnivåkablar ur steget och starta det å se hur det reagerar då. Om steget startar normalt då kan du prova att koppla en mp3-spelare eller liknande direkt till steget för att se hur det låter. Låter det bra då är något annat i din installation vajsing.

124 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Börjar misstänka högtalarkablarna, ja testade o starta de utan rca kablarna i o då lös alarm än.. orkar dock inte ut i garaget igen, testar det du sa imorrn Alpina smile

Sök