Ang detta med att eftermontera elinfällbara backspeglar med blinkers i plus med markljus

Gr
8 augusti 2011 · 21 Inlägg

Var i kontakt med Volvo idag i både Nässjö o Jönköping . Frågade dem var det skulle kosta att montera backspeglar som är elinfällbara + att de har blinkers o markljus . De är rätt eniga i svaret tycker jag , sa typ varför köpte du inte en sån bil direkt som har de finesserna , sen sa dem typ att visst det går ju att montera , men vi sysslar inte med såna saker och kommer inte att ta emot bilen för montering av sådana grejer. Tycker det inte finns någon Goodwill alls här om man säger så ! Fy fasen vad det skulle betyda mycket för mig ifall någon skulle kunna ge sej på att montera såna backspeglar på min S60 ...... Visst jag vet att det är mycket att göra för att det ska funka , men det går väl o inte omöjligt eller ?

M-Sport
8 augusti 2011 · 12 Inlägg

Låter helt otroligt fick detta fixat på min S60 redan 2002 på Skobes. Dom monterade speglarna, en knapp och progvara. Som jag minns det var det inte ens dyrt.
Efter ett par år bytta jag själv till dom nya speglar som kom 04 inte alls svårt. Det här fixar du själv bortsett från progvaran.
Kolla annars med Skobes.

Gr
8 augusti 2011 · 21 Inlägg

Ja , eller hur visst gör det , helt sanslöst säger att jag ska leta upp någon annan som kan göra det , vill förmodligen inte tjäna pengar på mig smile  Så du har backspeglar elinfällbara med blinkers o markljus ? Vad kostar det , har du någon aning om det. Kan du säga i stora drag hur man gör för att montera det så vore jag tacksam ......

M-Sport
8 augusti 2011 · 12 Inlägg

Nja blinkers var det ju inte i dom speglar jag hade, infällbara o markljus var det men det borde ligga i progvaran.
Bytet av speglar var lätt lossa täckplasten i framkant på dörren så ser du skruvarna, sen släpper du på dörrsidan drar ut den lite så du får loss kontaktstycket till spegeln. Montera nya spegeln anslut kontaktstycket klart. Vad gäller knappen så var det fördraget bara att lossa täcklock ansluta ny kontakt.

Gr
9 augusti 2011 · 21 Inlägg

Vad bra det låter ifall det är fördraget , det trodde de nämligen inte på volvo  , har en my05 , men man kan hoppas på det bästa. Då är det bara vad det kostar att köpa på volvo , men det är nog kanske inte så farligt ?

JaggaChafen Tesla Senior Technician
9 augusti 2011 · 2 307 Inlägg

Elinfällbara å markljus går å fixa blinkers med men inte lika enkelt. För bilarna med blinkars har ju ett helt annat elsystem än vad din bil har..

Blir en hemskans massa ombyggning men visst går det. Jag kan lite förstå varför dom inte vill göra dett hoss en ÅF.

Det smaraste hadde väll var för dig å montera dom speglarna du vill ha dra om kablarna ill blinkersena själv å montera knappen för inffälning sen få dom å ladda mjukvara för markljus å innfällnig. Kan nog bli hemskanes dyrt annars.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Gr
9 augusti 2011 · 21 Inlägg

Ja , Jaggachafen det kan nog dra iväg lite grann , pratade med en annan på volvo också sa att det kan sluta på 8 - 9000 kronor , inget man helst vill ge ......

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang