4759
Sök

Problem med laddtrycksvakt T5?

52 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Hejsan

Jag har en 745 gl med en t5:a.

Den går jätte fint och inga problem med den, men när man försöker höja laddtrycket över 0,8 - 0,9 så hugger/rycker den och puffar och pangar.

Jag funderar på om de kan sitta någon laddtrycksvakt på den eller något sådant.

Sitter ett motronic 4.3 från en 850 -94 i.

Är de någon som kan veta vad felet är??

A.Sörman
1 299 Inlägg
11 augusti 2011
Den spikar ju vilket är helt normalt när man höjer laddtrycket om man inte har ändrat programvaran i bilen.

så är motorn chippad eller inte ?

8 283 Inlägg
11 augusti 2011
Fanns ingen laddtrycksvakt i den bemärkelsen, men det finns ett stopp men det ligger mycket högre än där du har problem.

Hade ju börjat att kolla alla standardsaker: att slangar sitter där dem ska, att tänddelarna är ok och sen hade jag funderat på om jag hade bränslepump som orkar.

52 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Drunk skrev:
Den spikar ju vilket är helt normalt när man höjer laddtrycket om man inte har ändrat programvaran i bilen.

så är motorn chippad eller inte ?

Det är inte spikningar det hade jag hört i så fall

A.Sörman
1 299 Inlägg
11 augusti 2011
okej din förklaring låter ju väldigt likt det.hugger/rycker den och puffar och pangar.

52 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Fanns ingen laddtrycksvakt i den bemärkelsen, men det finns ett stopp men det ligger mycket högre än där du har problem.

Hade ju börjat att kolla alla standardsaker: att slangar sitter där dem ska, att tänddelarna är ok och sen hade jag funderat på om jag hade bränslepump som orkar.

Hade tänkt att beställa nya tändstift. Har du några bra att rekommendera?

Har en bosch 044 pump jag ska sätta på i helgen och se om jag kan få ditt en ställbar btr.

Slangarna ser ut att sitta där dem ska har kollat ett flertal gånger.

Den går verkligen jätte bra om man ligger på 0,85 i ladd kanske men så fort man kommer över det så börjar den rycka och hugga.

8 283 Inlägg
11 augusti 2011
Varan skrev:
Marlboroman skrev:
bla bla bla.

Har en bosch 044 pump jag ska sätta på i helgen och se om jag kan få ditt en ställbar btr.

Den går verkligen jätte bra om man ligger på 0,85 i ladd kanske men så fort man kommer över det så börjar den rycka och hugga.

Vad det gäller stift så funkar original eller motsvarande från ngk eller bosch. Kolla rotor/fördelare och tändkablar med. Ställbar btr skulle jag ha skippat. Dels så finns det ingen vettig anledning att höja bränsletrycket över vad det ligger på original och gör man det för att få bilen att gå bättre har man ju bara tagit bort symptomen - inte problemet.

52 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Varan skrev:
Marlboroman skrev:
bla bla bla.

Vad det gäller stift så funkar original eller motsvarande från ngk eller bosch. Kolla rotor/fördelare och tändkablar med. Ställbar btr skulle jag ha skippat. Dels så finns det ingen vettig anledning att höja bränsletrycket över vad det ligger på original och gör man det för att få bilen att gå bättre har man ju bara tagit bort symptomen - inte problemet.

Har bytt tändstift och kollat tändkablarna nu. Hjälpte tyvärr inte. Några ideer på vad man ska kolla härnäst?

Sök