Halvljuset v70R -98

mr_soot
14 augusti 2011 · 64 Inlägg

Tja någon som vet varför mitt halvljus bara fungerar i bland när ja startar bilen? Vissa gånger 3 gånger på raken andra gånger får ja starta om bilen 2-3 gånger innan ljuset fungerar! Kan de va ljusknappen eller relät ? bilen är ju svensksåld så de ska ju va på från start!

Frosted
14 augusti 2011 · 1 878 Inlägg

tippar på ljusvredet då det är ett "känt problem med plattan bakom vredet som ger sig." antingen köper du ett nytt vred hos volvo ~500:- eller så skall det kunna gå att limma om vredet med superlim vad jag har läst tidigare på nåt volvo forum.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
14 augusti 2011 · 176 Inlägg

lika dant med farsans v70n när jag satte i xenon look 100w. fungerade bara i bland ena lampan och när jag skifta lampor så kvar stod problemet fast på andra sidan då. sedan satte jag i 55w orginal då fungerar de hela tiden...

Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
mr_soot
14 augusti 2011 · 64 Inlägg

Frozen1985 skrev:
tippar på ljusvredet då det är ett "känt problem med plattan bakom vredet som ger sig." antingen köper du ett nytt vred hos volvo ~500:- eller så skall det kunna gå att limma om vredet med superlim vad jag har läst tidigare på nåt volvo forum.

okey de va de ja trodde med men alltid bra att kolla om fler haft de bekymret före! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang