2382
Sök

Hur funkar startstpärren på volvo s40 med fenix 5.1 sprut?

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
hejsvejs

har felsökt på en volvo s40 idag som inte startar.
undrar om man lite enkelt kan koppla förbi startspärren genom att tjuvkoppla huvudrelät eller om boxen även klipper tändning/soppa signalerna.

hur funkar startspärren?

mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 augusti 2011
sitter i boxen som pratar medd din nyckel samt en imobilizerbox. symptom om den är kass är att bilen startar och dör direkt samt symbolen i instumentet lyser

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
torpis skrev:
sitter i boxen som pratar medd din nyckel samt en imobilizerbox. symptom om den är kass är att bilen startar och dör direkt samt symbolen i instumentet lyser

hur kopplar man förbi den då ?tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
btw torpis du ligger eventuellt inte på en sån fenix 5.1 bränslebox ?

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 augusti 2011
Xuri skrev:
torpis skrev:

ingen aning.  MS1 V3 kanske....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
torpis skrev:
Xuri skrev:
torpis skrev:

ingen aning.  MS1 V3 kanske....

jag får skita i detta med boxen å bara testa med nån random bränslebox å se om den ens tänder till då vet jag att jag är å pillar på rätt. vilket jag iofs tror i alla fall :p

Sök