5739
Sök

Fråga om produkt laga små repor

Bike
19 augusti 2011
Trådstartare
Satt och surfa på youtube och kolla på hur man fixa till små repor
så använder dom något som heter Red filler puddy

som går och lösa upp med lacknafta/thinner

Men detta var ju nere i Usa så vet någon om det finns något likvärdigt här i våra svenska butiker ?

länk här för er som vill se

http://www.youtube.com/watch?v=Pv5gTgA3 … re=related
Senast redigerat av Bike (19 augusti 2011)

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
19 augusti 2011
Dom använder de för att fixa djupa repor. Och du vill testa använda nått sånt för att laga rost? yikes Hur hade du tänkt att de ska funka?

Laga rost gör man genom att slipa/kapa bort rosten och svetsa dit ny plåt.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Bike
19 augusti 2011
Trådstartare
jag Menade repor men av någon anledning skrev jag rost

Men glöm hela rost grejen
Det gäller bara små repor

2 271 Inlägg
19 augusti 2011
Redigera första inlägget så kan du då ändra rubriken och på så sätt säkert
få mer respons.smile

Bike
19 augusti 2011
Trådstartare
Tack jag visste inte att det gick och göra så

Men nu är det fixat så med lite tur slipper jag reta någon mer här.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
19 augusti 2011
Bike skrev:
Tack jag visste inte att det gick och göra så

Men nu är det fixat så med lite tur slipper jag reta någon mer här.

Du retade mig inte, jag bara ifrågasatte hur du tänkte tongue

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Bike
20 augusti 2011
Trådstartare
Är det ingen som kan hjälpa mig med ett namn här
eller hur gör alla där ute som laga väldigt små repor i bilen

Dom är inte så små att det går att polera utan så djupa att nagel fastnar

Allfixare
1 475 Inlägg
20 augusti 2011
har dom gått igenom färgen? alltså igenom klarlack och sen igenom basen eller?

Bike
20 augusti 2011
Trådstartare
dom har gått igenom klar lacken
och kanske halva färgen
men kan inte se ren plåt med ögat

Allfixare
1 475 Inlägg
21 augusti 2011
Prova att med en så fin och tunn pensel du kan hitta att dutta i färg i repan, bara så att det täcker det som nu är "grått" lika som han gör på filmen. sen lägger du ganska mycket klarlack på det så du bygger över repan. Sen när det har härdat så våtslipar du ner klarlacken så det blir jämnt, sedan polerar du upp ytan.  Jag har själv gjort så och det funkar bra.

Bike
21 augusti 2011
Trådstartare
Men om man gör som du sa kommer det inte synas rätt duktigt då att det är lagat ?
tidigare när man penslat med sådan bättra på pensel så blir det ofta kladd hur jag en gör.

Allfixare
1 475 Inlägg
21 augusti 2011
Ja, men det är ju just det du inte ska göra. Bättringspennor suger balle. Skaffa riktig färg till bilen, sen köper du en svintunn pensel som han har i filmen, sen duttar du precis som han gör med färgen. Penseln ska knappt bli våt av färg. Sen låter du det härda, repan ska du fortfarande känna bara det att den är i bilens färg. SEN tar du och bygger upp med klarlack, lite åt gången tills du "Spaklat" igen repan med klarlack. När det sedan har härdat så slipar du ner klarlacken med t,ex 3000 våtslipapper tills det är slätt. Sen polerar du upp ytan. Vill du slippa kladd så kan du faktiskt maskera precis i kanterna på repan. Det tar tid, det är tråkigt. Men vill man inte lämna iväg för omlackering så är det ett billigt och bra alternativ sålänge man ger det tid och är noggrann och inte håller på och sullar sig med färgen osv. Det finns inga genvägar för ett bra resultat.

Bike
21 augusti 2011
Trådstartare
ne får väl testa som du sa
ska laga en annan rolig grej snart
på en väns bil så blev det ett saftig jack i dörr stolpen då han slog igen och säkerhets bältet var emellan själva den man låser bältet med.
så även att inte skadan är mer en 1cm stor så är den djup
så blir nog och plocka fram plastic padding där

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
21 augusti 2011
Ist för en svintunn pensel kan du testa att avnända baksidan av en tändsticka smile Har använt de på småmärken runt om hela camaron, å dom flesta kan man inte ens se även om man vet axakt vart dom är smile

Först körde jag med riktig lackeringsfärg som vart över sen vi lacka om lite delar å sen dutta på på klarlack över de smile

Chevrolet Racing

Sök