3797
Sök

Vinterdäck 18tum

6 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
Någon som kört med vinterdäck som 245/40 18 ? funkar det bra på vinter eller blir det katastrof  ?

692 Inlägg
22 augusti 2011
Jag har kört med det. Jag var hur nöjd som helst.

Läste fel, jag körde med 225-40-18. ursäkta
Senast redigerat av Smoke (22 augusti 2011)

1 853 Inlägg
22 augusti 2011
Beror lite på vilken typ av vinter du har där du bor... Om det är mycket snö och spåriga vägar där du kör mest så kan ju dina 245 vara bredare än alla uppkörda hjulspår osv det brukar va lite drygt.. Men det går ju... smile

/mvh soyd

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 augusti 2011
Usch fy, skulle aldrig vela ha så breda däck på vintern, vill ha smalare däck som lättare "gräver" sig ner i snön istället för att ligga och "flyta" ovanpå. Dålig förklarning, men hoppas du förstår.

Samma gäller när man bromsar, vill ha smalare däck som kan skära ner sig i underlaget vid bromsning.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 230 Inlägg
22 augusti 2011
te_wik skrev:
Usch fy, skulle aldrig vela ha så breda däck på vintern, vill ha smalare däck som lättare "gräver" sig ner i snön istället för att ligga och "flyta" ovanpå. Dålig förklarning, men hoppas du förstår.

Samma gäller när man bromsar, vill ha smalare däck som kan skära ner sig i underlaget vid bromsning.

Mvh Tommy

håller med dig helt dära skulle aldrig vill ha större än 205er och det tycker jag även är för brett för vintern väglag dvs snö packad snö/is vägar. helst 185er då jag tycker dom fungerar bäst utan att det bli allt för smalt.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 augusti 2011
Rojpen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

håller med dig helt dära skulle aldrig vill ha större än 205er och det tycker jag även är för brett för vintern väglag dvs snö packad snö/is vägar. helst 185er då jag tycker dom fungerar bäst utan att det bli allt för smalt.

Jo precis. Men på vintern försöker jag se till att följa det som står på reg.beviset, det lär ju vara det bästa alternativet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök