Tjenare! Jag har fått lite problem och hoppas att iaf någon ska kunna hjälpa mig med tips och idéer. Jag har installerat detta framsystemet: http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_54 i min Saab 9000 -97. Men efter installationen så piper det i den vänstra diskanten så fort man slår på tändningen och håller på ett litet tag efter att den stängts av igen. Noterbart är att det piper samtidigt som sensorn som känner av tempen i kupén surrar. Jag har provat lite olika metoder för att försöka komma på vad som är anledningen. Bland annat så har jag testat att plocka upp delningsfiltrena och lägga dem uppe på instrumentbrädan, då minskar pipet avsevärt. Jag har även testat att koppla bort ACC-enheten, och då försvinner pipet tvärt. Jag tycker det känns som att det har någonting med detta att göra, men vet inte exakt. Vad tror ni? Stereon jag har är en Pioneer DEH-2320.
OBS!! Om jag enbart vrider nyckeln till radioläget så piper det ingenting, då kan jag njuta av musiken till fullo.
Inte för att jag någonsin har testat det men prova o linda in delningsfiltren i alu-folie, de har ju en tendens att avleda störningar.. Kostar ju inte mycke så kan kanske vara värt o prova?