Hej
Har försökt få hjälp på saab turbo club men får inga svar där. Så jag provar här istället. Klipper in allt jag skrivit.
Min bil läcker vatten där vattenpumpen går in i motorn på min Saab 9-3(b204r).
Jag bytte vattenpumpen när jag ändå var tvungen att ta bort allt samt alla o-ringar som följde med. Vilket va tur för gamla vattenpumpen hade spruckit i godset.
Men det läcker fortfarande. Det droppar från vänstersidan av den där tjocka stumpen(bytte o-ringarna i båda ändarna på den) som sitter kvar i blocket när man plockar bort vattenpumpen. Jag har provat att försöka knacka in den men den går inte in längre.
Några tips. Känns måttligt kul att riva ner allt igen. Ska man ha på någon tätning på dessa o-ringar?.
http://www.forumbilder.se/images/978201152359Pfe7b.jpg/Jens
Inlägg 2Har slängt på packning på tub nu också. Blir det inte tätt nu vet jag inte vad jag ska göra.
Men har inte orkat skruva ihop bilen helt än. Återstår att se imorn om det blir tätt.
Inlägg 3Jag fortsätter väl med min monolog. Verkar inte bättre än att det är en spricka i blocket.
Pajsade ihop skiten idag igen men det droppar fortfarande vatten.
Det ser tätt ut runt vattenpumpens alla anslutningar nu men det droppar fortfarande ifrån våningen under anslutningen in i blocket.