Kofångare/besiktning

Lindström Envis optimist
28 september 2005 · 454 Inlägg

Måste man ha kofångare monterad fram/bak när man besiktar bilen?

Kan man besikta bilen lagligt utan att den är påställ och försäkrad? OM man kan det så vad händer om man skulle krocka på vägen dit?

parayaCar
28 september 2005 · 424 Inlägg

du måste söka en tillfällig försäkring, fordonet får inte köras utan försäkring.

/paya

**// Toyota \\**
Lindström Envis optimist
28 september 2005 · 454 Inlägg

Okej. Tack för svaret!

Någon som har nåt svar på min andra fråga?

onej84
28 september 2005 · 1 854 Inlägg

Jag tror att man får det men det får inte vara vassa kanter o dylikt va jag har hört iaf..

AffeBoyen
28 september 2005 · 208 Inlägg

jaa men får besikta utan kofångare.. jag fick då igenom min gamla 140 utan kofis.. tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
parayaCar
28 september 2005 · 424 Inlägg

140'n har väl inga vassa stag som utgår från chassit om jag inte missminner?
iaf på min kärra sitter stötfångaren i två bastanta stag och jag tror inte besiktningen skulle gilla dom, ser ganska farliga ut. Vad har du för bil?
Ännu bättre, ring till bilprovingen o fråga!
o ring till försäkringsbolaget ang tillfällig försäkring det fixar dom på en sekund smile

/paya

**// Toyota \\**
Lindström Envis optimist
29 september 2005 · 454 Inlägg

Har en scirocco somjag också skruvat bort stagen på. Ja ska prata med besiktningen så får vi se.

Tack för svaren!

Germax
29 september 2005 · 12 086 Inlägg

Volvo 140 är väl den sämsta bilen att jämföra med!tongue Den blir ju nästan mindra skadlig utan kofångaren. Men om man tar någon annan bil, gärna lite nyare och tar bort kofångaren (som då inte är ett helt plastshok) så ni få se på en jävla massa farliga kanter o annat!smile Sen ser det ju helt sjukt ut oxå.

parayaCar
29 september 2005 · 424 Inlägg

jag tog 140 som exempel just av den anledningen att de knappt sitter några stag bakom wink vi menar samma sak fkoff

**// Toyota \\**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang