2813
Sök

Automatlåda volvo 855 t5!!

149 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
tjena:) behöver lite hjälp!!

då bilen e kall går de o köra,men så fort den blir varm så slutar den o driva:S vetti f*n va detta kan bero på:S

kan de bara va o byta olja??  de e lite över max-strecket...
då den e kall o jag kollar oljan så e de lite svart i den:S

behöver hjälp!! vill få ut pärlan igen:)

mvh

152 Inlägg
22 maj 2010
kolla oljan i lådan när den e varm ist. då får du korrekt resultat.

149 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
har gjort de me o då e den över max-strecket + att oljan e vattnig:(

mvh

Performance meck
342 Inlägg
23 maj 2010
är oljan vattning så byt olja inte så avancerat inte så jätte dyrt heller.

Mvh viktor

362 Inlägg
27 maj 2010
Prova att byta olja.
Har hört att vid detta fel så är det någon läcka i lådan som gör att den inte får upp trycket när det blir varmt.

1 587 Inlägg
27 maj 2010
Byt olja, de enkelt, jag gjorde de nyligen på min.. Köpte 20 liter på swedol, som ja spolade igenom, 16liter gick åt, därefter hällde jag i ny olja, nu går den mkt bättre, växlar ganska mkt mjukare också smile

149 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
kallabaz skrev:
Prova att byta olja.
Har hört att vid detta fel så är det någon läcka i lådan som gör att den inte får upp trycket när det blir varmt.

jag bytte olja,men de funka bara en stund sen va de samma visa igen,men jag bytte inte all olja..ska göra de:)

tack så mkt:)

149 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Severin skrev:
Byt olja, de enkelt, jag gjorde de nyligen på min.. Köpte 20 liter på swedol, som ja spolade igenom, 16liter gick åt, därefter hällde jag i ny olja, nu går den mkt bättre, växlar ganska mkt mjukare också smile

ska göra de i helgen tänkte jag:) men då e de bara göra de så ska den funka igen:)??

149 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
så nu har jag sköljt en automatlåda för första gången o den funkar utmärkt:) tack för alla råd o tips:)

362 Inlägg
14 juni 2010
740_Tobbe skrev:
kallabaz skrev:
Prova att byta olja.

jag bytte olja,men de funka bara en stund sen va de samma visa igen,men jag bytte inte all olja..ska göra de:)

tack så mkt:)

Gott att det funkar!
Om oljan är vattnig kanske det är dags att kolla så att inte kylaren läcker mellan kanalerna..

7 Inlägg
7 september 2011
Hej roligt att de funderar. tänkte höra om du även bytte filter? och är de i så fall lätt att komma åt? vad körde du i för olja? MVH: Rickard:D

1 679 Inlägg
7 september 2011
Min hade likadant fel, men så hade det gått hål i min konverter hmm
Tyckte inte det vart så billig historia tongue

Sök